A kampányra nem, bohócos propagandára volt pénze a CÖF-nek
2016. december 8., csütörtök 19:40, frissítve: péntek 13:07
A Civil Összefogás Fórum a 2014-es parlamenti választás előtt indította a baloldali ellenzéket lejárató plakátkampányt, amelyen Bajnai Gordon, Gyurcsány Ferenc és Mesterházy Attila volt látható egy bohóc ölelésében.
A kormánypárti civil szervezet 2013-ban és 2014-ben is százmilliókból gazdálkodott, adományként kapta. 2015-ben viszont elapadt a pénzcsap, akkor már csak ötvenötmillió forint volt bevétele. Pénzhiány miatt az idei kvótanépszavazási kampányra nem is plakátolt a szervezet.
„Talán egyfajta plakátot jelentettünk meg, a Budaörsi út környékén. Kiírtuk, hogy a haza minden előtt, és nagy betűkkel alatta van, hogy CÖF-CÖKA, és hogy »szavazz a nemre«. Ennyire tellett, plusz nyilvánvalóan a sajtótájékoztatókra, úgyhogy ebben a pillanatban nagyobb kampányt nem gondoltunk. A súly megdőlt, mindenki plakáttal kampányol, mi pedig úgy gondoltuk, hogy személyes jelenléttel inkább” – magyarázta még szeptemberben Csizmadia László elnök.
Két és fél hónap elteltével úgy tűnik, mégis találtak a civil szervezet kasszájában néhány milliót. A Békemenetek szervezői most új bohócos hirdetésekkel kampányolnak, csak a bohóc két oldalán ezúttal Vona Gábor és Gyurcsány Ferenc van. A CÖF szerint ugyanis egy oldalra kerültek, amikor elutasították a bevándorlásellenes alkotmánymódosítást.
„A programunk országos jellegű, és az anyagi erősségünknek megfelelően valószínűleg mobil módon próbáljuk a plakátokat az ország több részén megfuttatni” – így az újabb hadjárat kapcsán Csizmadia.
A CÖF egy ügynökségen keresztül jelentkezett be egy kft.-hez. A cég egy óriásplakát-felületet nettó harmincötezer forintért kínál egy hónapra.
A cég ügyvezetője szerint a felületeket le is foglalta Civil Összefogás Fórum:
– Múlt héten foglaltak tőlünk országosan olyan kilencven darab óriásplakát-táblát, amelyet ezen a héten, hétfőn lemondtak. Úgyhogy gyakorlatilag ez az üzlet meghiúsult.
– Miért mondták le?
– Azt nem tudjuk, nem indokolták.
A kormánypárti Magyar Hírlapban viszont már megjelentek a teljes oldalas hirdetések. A napilapban milliós tétel az ilyen propaganda.
– A Magyar Hírlapnak egy teljes oldalas, színes megjelenése egymillió-ötszázhatvanezer forint – most listaárat mondok –, a fekete-fehér pedig egymillió-ötvenezer.
– Ez áfával vagy áfa nélkül?
– Listaáron, plusz áfa.
– És ez hányszori megjelenést jelent?
– Egy.
– Egy megjelenés?
– Bizony! Napilapokban ilyen árak vannak túlnyomórészt 1/1 oldalra.
Vagyis az eddigi két nap több mint hárommillió forintját emészthette fel a Civil Összefogás Fórumnak. A Hír TV információi szerint egyébként két további óriásplakát cégnél is bejelentkezett a civil szervezet. Azt nem lehet tudni, hogy országosan hány hirdetést helyezne ki.
Szerettük volna megtudni, hogy a tavaly százhuszonegyezer forint adózott eredményt elkönyvelő CÖF-nek miből telik a mostani kampányra, de a szervezet részéről nem akartak nyilatkozni.