2024. 04. 18. Csütörtök Andrea, Ilma napja
Jelenleg a TV-ben:

Vezércikk

Következik:

Híradó 22:00

Tarlós: Csacsiság, csacsiság!

Hír TV

2017. november 2., csütörtök 11:11, frissítve: csütörtök 14:40

Így reagált a főpolgármester arra a felvetésre, miszerint az eredetileg tervezettnél több pótlóbuszt kellene forgalomba állítani a metrófelújítás alatt.

„Kevésbé lényeg a valóság, sokkal lényegesebb a kommunikáció” – kezdte Tarlós István a hármas metró felújításának kezdetéről szóló sajtótájékoztatóját, majd kiemelte: ő csak a valóságról szeretne beszámolni.

Néhány nap múlva kezdődik a bő két évig tartó felújítás. Most az északi szakaszt kezdik el, ami körülbelül 2018 végére lesz kész, ez pedig azt is jelenti a városvezető szerint, hogy hamarabb befejezik a teljes felújítást, mint ha valamelyik másik szakasszal kezdtek volna. A középső és a déli szakaszra új közbeszerzési eljárást írhatnak ki.

A teljes sajtótájékoztató:

Tarlós elmondása szerint a hármas metró a közlekedés fő gerince, a legnagyobb vasúti forgalmat lebonyolító közlekedési eszköz, így nem meglepő, hogy közlekedési fennakadásokat, nehézségeket és kényelmetlenségeket okoz majd a felújítás. Ha nem így lenne, az azt jelentené, hogy a hármas metró felesleges – jegyezte meg.

Biztosított mindenkit a főpolgármester arról, hogy a metró pótlásához minden elkészült: kialakították a járdaszigeteket, ideiglenes megállókat, és elkészültek az alternatív útvonalak is.

A beruházás eddigi költségei nagyjából 72 milliárd forint körül mozognak.

A felújítás miatt a teljes szakaszon már este 20.30-tól pótlóbuszon közlekedhetünk. Az Újpest-központ és a Lehet tér megállók között csak alacsony padlós, korszerű buszokkal utazhatunk – ígérte a főpolgármester, s elmondta azt is, hogy összesen kilencven busszal több lesz majd forgalomban a felújítás időszaka alatt, ezekből több mint hatvan a metró pótlását szolgálják, és csúcsidőben negyvenöt másodpercenként indulnak.

„Csacsiság, csacsiság! Ilyet csak csacsik mondanak, hogy több buszt követelnek” – reagált Tarlós arra a felvetésre, hogy a fent említettnél több járműre lesz szükség a pótláshoz. Szerinte ez fizikai képtelenség, mivel az utasoknak le kell szállniuk, fel kell szállniuk, ehhez pedig kell legalább negyven másodperc.

A teljes metróvonal felújítási munkái 2020 végére készülhetnek el.

Rozsdamentesítés

A BKV-bérletek árának harmadával való csökkentését követelik a szocialisták, mert szerintük ennyivel kevesebb utas fog felférni a pótlóbuszokra a 3-as metró felújítása alatt. Horváth Csaba, a párt fővárosi képviselője Tarlós István sajtótájékoztatójára reagálva azt mondta: a metrófelújítás nem több egy rozsdamentesítésnél és nagytakarításnál, hiszen az alagutak és a megállók műszaki állapota a felújítást követően is alig fogja meghaladni a '80-as évek színvonalát.

„Hét év töketlenkedés után épphogy csak Nobel-díjat nem vár Tarlós azért, hogy elkezdik a felújítást, hogy végre nekiállnak dolgozni. És Tarlósnak van képe nehézségnek, kényelmetlenségnek nevezni azt, hogy az utasok harmada nem fér fel a pótlóbuszra, aki pedig felfér az meg majd nyomorogni fog” – mondta a szocialista politikus.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!