Milliárdokért lobbiznak a magyar Tesla-gyárért
2017. augusztus 20., vasárnap 11:37, frissítve: vasárnap 13:29
A nevadaihoz hasonló gigagyárat építhet a Tesla a világ több pontján, így Európában is. A kormány már régóta lobbizik, hogy az amerikai cég Magyarországra hozza üzemét. A puhatolózásról másfél éve beszélt a külügyminiszter a Hír TV-nek.
„Figyeljük, hogy a Tesla adott esetben európai piaci pozíciójának változásából fakadóan milyen beruházási döntés közelébe érkezik, és hogyha érkezik, akkor nyilvánvalóan a Tesla legújabb, Model 3 nevére keresztelt járművét tömeggyártásra szánják, ezzel is szélesebb körben elérhetővé téve az elektromos autózást” – mondta akkor Szijjártó.
A Hír TV által megkérdezett szakértő szerint a Tesla úttörőnek számít az önvezető autózás területén is. „A Tesla tulajdonképpen két éve azt állítja, hogy a részleges önvezető funkció az autóban teljesen jól használható. Ilyet tud a Merci, Audi is, de ők óvatosak azzal kapcsolatban, hogy mennyire gyakran engedheti át a sofőr a vezetést a számítógépnek, amely kamerával, radarral érzékeli a környezetet, és leveszi a vezetés terhét a sofőr válláról. A Tesla ez ügyben bátrabb volt, egyszerű szoftverfrissítésként tette lehetővé ennek a szoftvernek a használatát, és ők ebben az irányban mennek tovább, ezt nagyon erősen kommunikálják is” – ismertette Zách Dániel, a Totalcar rovatvezetője.
A Nemzetgazdasági Minisztérium a napokban 15 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre az önvezető autók tesztelésére is alkalmas tesztpályát fejlesztő zalaegerszegi cégnél. A cél az lehet, hogy növeljék az esélyeket a Tesla-gyár Magyarországra csábításához. A zalaegerszegi tesztpályát ráadásul hamarosan könnyebb lesz megközelíteni is.
„Én nem tudok még arról, hogy Tesla-gyár döntött volna, hogy Magyarországra érkezik, de hogyha mondjuk az a kérdés, hogy a zalaegerszegi tesztpálya és annak a megközelítését vagy magát Zalaegerszeg Megyei Jogú Város megközelítését célzó fejlesztésünk van-e folyamatban, igen. Most jelent meg egyébként két héttel ezelőtt a 76-os főút, R76-os gyorsforgalmi útnak a tervezési közbeszerzése, és Zalaegerszeg Megyei Jogú Város bekötése például az előkészítés elkezdődik ezzel a folyamattal” – hangoztatta Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
Ronthatja ugyanakkor egy magyarországi Tesla-gyár esélyeit, hogy a magyar autós szektor munkaerőhiánnyal küzd, még betanított munkásból sincs elegendő.