2018. május 25.,
péntek, Orbán napja

°

A fővárosban is 2030-ig tervez a kormányzópárt

Hír TV

2018. május 18., péntek 15:11, frissítve: péntek 19:25

Közös sajtótájékoztatóra állt ki a főpolgármester és az újdonsült kancelláriaminiszter, a korábbi tárcavezetővel még csak hasonlóra sem volt példa, most viszont még közös Budapest stratégiát is kidolgoznak.

Az elmúlt ciklusban gyakran volt szópárbaj Tarlós István főpolgármester és Lázár János kancelláriaminiszter között.

„Sose tagadtuk, hogy Budapesttel kapcsolatban voltak házon belüli viták is, ezeket mi sohasem söpörtük a szőnyeg alá.”

Tarlós István pénteken viszont Lázár utódjával már közös sajtótájékoztatót tartott. Gulyás Gergelynek kinevezése után a városházára vezetett az első útja. „Mindig akkor fejlődött látványosan Budapest, amikor polgári kormánya volt az országnak”, fogalmazott a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Az új tárcavezető bejelentette: 2030 tartó budapesti fejlesztési koncepciót készítenek.

„A célunk az rendkívül nagyívű. Azt szeretnénk, hogyha a most következő időszakról, vagy a 2010 óta tartó időszakról, úgy beszélhetnénk majd Budapest esetében, mint ahogyan a kiegyezés és az I. világháború közti időszakról beszélhetünk. Ami gyakorlatilag a város aranykora volt, és rendkívüli fejlődést hozott, Budapest mai arculatát minden másnál jobban határozta meg” – emelte ki Gulyás Gergely.

A koncepció kidolgozását Fürjes Balázs vezeti majd, aki Budapestért és az agglomerációért felelős államtitkárként dolgozik majd Gulyás Gergely mellett. „A kishajós közlekedésnek a végre valahára rendbetételét, és a város életébe való bekapcsolását elő fogjuk venni. Kiemelt kérdés lesz a közös munkában a közlekedés ügye. Itt ugye vannak állami tulajdonú, állami fenntartású közlekedési hálózatok, de ezeket is együttműködésben fogjuk megtervezni. A hévvonalakat fel kell újítani, eljött az ideje, 50-60 éves hálózatokról, kocsikról beszélünk” – sorolta Fürjes Balázs.

Gulyás Gergely elmondta: reméli ez a koncepció meghozza Tarlós István kedvét ahhoz, hogy 2019-ben vállaljon újabb főpolgármesteri ciklust. Tarlós Istvánnak azonban van egy 5-10 pontos listája arról, hogy milyen feltételekkel folytatná.  „Én ezt összeírtam, miniszter úr ismeri, miniszterelnök úr is ismeri, aztán a végén pontozunk, és lesz egy helyezési szám vagy egy összpontszám. Aztán egymásra nézünk, miniszterelnök úr dönti el, hogy hogy foglal állást ezekben a kérdésekben” – árulta el a főpolgármester a sajtótájékoztatón.

Az egyik feltétel biztosan az, hogy megmaradjon a közvetlen főpolgármester választás.

„Engem a mai nap azért még nem nyugtatott meg” – az MSZP fővárosi képviselője szerint a jövő őszi választásig a Fidesz még könnyen módosíthatja az önkormányzati törvényt. Horváth Csabát nem lepné meg, ha az ellenzéket az új fejlesztési koncepció kidolgozásából is kihagyják.

 

„Jó lenne, hogyha a kormánynak a Budapesttel kapcsolatos fejlesztéspolitikáját nem a sportrendezvények határoznák meg, mert ez szerintem nem jó. Első helyen a város élhetősége. Közlekedésfejlesztésben kellene megállapodnunk, abban a hálózatban, például egy stratégiai kérdésben, hogy szerintem 2030-ig Budapest összes járművét le kellene cserélni, ami a közösségi közlekedésben részt vesz, elektromos üzemeltetésűekre” – nyilatkozta Horváth Csaba.

A szocialista önkormányzati képviselő szerint a főpolgármesternek inkább további forrásokat kellene szereznie a kormánytól, például a Lánchíd környékének gyors felújítására.