2024. 12. 18. Szerda Auguszta napja
Jelenleg a TV-ben:

Bayer show

Következik:

Radar 23:40

Demszky: Az OLAF-ot megvezették

2017. március 16., csütörtök 06:00, frissítve: csütörtök 07:29

Valótlanságokat tartalmaz az OLAF-jelentés, amit rendőrségi anyagokkal tud bizonyítani Demszky Gábor. A volt főpolgármester a Hír TV-ben azt mondta, az Európai Unió ügynökségét megvezették, ugyanakkor nem volt minden rendben a 4-es metróval kapcsolatos beruházásokkal.

„Természetesen beszélek erről, de nem egy fideszes bizottság előtt, nem tekintem legitimnek a működését, semmi értelme nincs, ott előre megírt határozatok vannak, és arra szolgál, hogy megállapítsák azt, amit már az OLAF is megállapított” – kezdte a 4-es metró ügy kapcsán a Hír TV-ben a volt főpolgármester.

Nem mentek el
Sem a korábbi miniszterelnökök, sem pedig a fővárost 20 éven át vezető főpolgármester nem jelent meg a 4-es metróval kapcsolatos korrupciót vizsgáló OLAF-jelentés miatt összehívott bizottsági ülésen. Medgyessy Péter, Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor korábban megüzente: nem vesz részt a tanácskozáson. Bajnai Gordon viszont nem reagált a parlament gazdasági bizottságának megkeresésére. Bővebben>>>

„Ami egyébként nagyon érdekes történet, hogy az OLAF-jelentés hogyan született. 2010-ben, mint említettem, Orbán Viktor megszerzi Budapestet és a kétharmadot. A kétharmad birtokában másokkal együtt leváltja az Állami Számvevőszék elnökét, és kinevezi a saját emberét: Domonkos Lászlót” – utalt vissza a korábbi történésekre Demszky Gábor.

„Domonkos László egy nagy vizsgálatba kezd Budapesten: vajon mi van ezzel a 4-es metróval? Készíttet egy 100 oldalas jelentést a 4-es metróról, amely megállapítja, hogy 53 milliárd forintos veszteség érte a magyar államháztartást és Budapestet” – folytatta.

„Ennek alapján készül egy feljelentés, és a feljelentés alapján nyomozás indul. 2012-ben a rendőrség maga úgy zárja le a nyomozást, hogy 53 milliárd forintos kár nem keletkezett, ezt az 53 milliárd forintot egyszerűen Brüsszel átcsoportosította az egyik célról a másikra – egyébként én tárgyaltam Brüsszellel erről –, tehát az első ütemről a második ütemre akarták átcsoportosítani, aztán nem lett második ütem, és végül is megmaradt a pénz” – hívta rá fel a figyelmet Demszky.

Kár nem ért senkit.  

Azzal kapcsolatban, hogy jelenleg tart egy másik vizsgálata is a Csalás Elleni Európai Hivatalnak, miszerint 60 milliárd forintot vissza kellene fizetnie hazánknak, azt mondta, „ez ugyanaz, és nem kell visszafizetni, egyszerűen ők azt tették, hogy a 2010-es állami számvevőszéki jelentést, amely – mint említettem – Domonkos László aláírásával született, Orbán szájíze szerint írták, ezt a jelentést lefordították, szinte szóról szóra angolra”.

Négy évig vizsgálódtak, és egy nagyon sovány eredmény jött ki ebből.

„Nincs 59 milliárd, mert ez a pénz megmaradt, tehát nem a metróra kaptuk meg. … Az OLAF-jelentés valótlanságok tucatjait tartalmazza, ez sem igaz” – szögezte le Demszky Gábor a Hír TV Egyenesen Kálmán Olgával című műsorában.

„Az OLAF-bizottságban, amely itt végezte a munkát, öt tagból négy magyar volt, és kimutatható, hogy azonos a jelentés az állami számvevőszéki szöveggel, és annak csak egyszerűen az angol fordítása, és az is kimutatható, hogy az Állami Számvevőszéknek a gyanúit a rendőrség vizsgálata nem igazolta, sőt azt mondja a nyomozást lezáró határozat, hogy a BKV kitűnően végzi a munkáját, ezt a beruházást is jól menedzseli, és egyébként nem érte kár sem Budapestet, sem az államháztartást” – világított rá.

A rendőrség anyagával cáfolom mindazt, ami az OLAF-jelentésben van.

Kérdésre válaszolva Demszky hangsúlyozta, az Európai Unió hivatalában nem tudják, „fogalmuk sincsen róla”, hogy a metróval kapcsolatban már volt korábban egy eljárás, amelynek az eredménye az lett, hogy a rendőrség megállapította, nem történt bűncselekmény.

„Én írtam Junckernak (az Európai Bizottság elnöke – a szerk.) egy levelet, és azt kértem, hogy hallgassanak már meg végre engem az OLAF-ügyben, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba. Én el tudom neki mondani, hogy a jelentés miért hamis” – árulta el.

Mint arról a Hír TV is beszámolt, belföldi, majd nemzetközi és európai elfogatóparancsot is kiadtak a 4-es metró projekt egyik szereplője ellen. Ennek kapcsán Demszky szerdán leszögezte, „az teljesen más, semmi köze nincsen az OLAF-hoz. Az egy londoni székhelyű ügyészi szervezetnek a feljelentése alapján folyik. Van egy büntetőügy, de az nem OLAF-ügy, hanem büntetőügy, amelyet a magyar ügyészségnek kell kivizsgálnia, és köröznek egy Terner nevű férfit, aki valahol nem Magyarországon él. Ennyi. De ez egy bűncselekmény. Ez teljesen más, ez nem az az 59 milliárd forintos vád, gyanú, amelyről beszélünk, hanem ez egy korrupció”.

Ez még csak nem is lobbi, hanem korrupció. Az emberek megvesztegetésére ment volna a Terner-féle pénz.

Kitért arra is, hogy nem látott semmiféle bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy az évek során milliárdok folyhattak részben a szocialisták, részben az SZDSZ pártkasszájába. „Ha láttam volna vagy hallottam volna, akkor feljelentést teszek, mint ahogy minden ilyen ügyben, amelyről értesültem, feljelentést tettem – mondta. – Számtalan alkalommal feljelentettük a főjegyzővel együtt akár a Főpolgármesteri Hivatalnak az alkalmazottját vagy olyan személyt, aki gyanúba volt hozható” – tette hozzá.

Tehát nem, a válaszom az, hogy nem.  

„A két dolognak semmi köze nincsen egymáshoz, hogy van valaki, aki elkövet egy bűncselekményt, és egy másik, hogy egy egész beruházásnak a folyamatát támadja egy állami számvevőszéki jelentés, és mondja, hogy a várost 59 milliárd forint kár érte” – húzta alá.

Szerinte az OLAF-ot megvezették, és „bocsánatot kell kérni azoktól az emberektől, akik a beruházást tisztességesen végigvitték, nem pedig megvádolni őket ilyen módon, áttételesen.

„Hogy lehetne minden rendben egy ekkora beruházásnál?” – tette fel a kérdést, majd azzal folytatta: természetesen nagyon sok probléma volt, nagyon sok követelés keletkezett, amelyet el kellett rendezni.

Arra a kérdésre, hogy hogy lett az eredetileg 120 milliárdos tervezett költségből a 4-es metró esetében 452,5 milliárd forint, Demszky tételesen felsorolta a számokat:

120-nál indulunk, 12 év alatt fejezzük be a beruházást, azért, mert négy évig az Orbán-kormány miatt áll, 1998 és 2002 között zéró, semmi nem történik. Ehhez a nyolchoz, ami a valódi beruházási idő, hozzáadódik ez a négy, a 12 év alatt az infláció 120 milliárd forinttal növelte az eredetileg 120 milliárdos összeget. A műszaki tartalom nőtt, a felszínt megcsináltuk, és sok egyéb – kiegészítő – beruházás készült, ez körülbelül 40 milliárd volt, megépült Kelenföldön az aluljárórendszer a vasút alatt, ami nem szerepelt az eredeti tervekben, és közben született egy törvény, ami előírta 30 milliárd forint tartaléknak a képzését. Teljesen indokoltan egyébként.

„Amikor én átadtam a metróberuházást 2010 októberében, akkor 370 milliárdnál tartottunk, és a végszám, ami az OLAF-jelentésben szerepel, 452 milliárd. Az én kérdésem az, hogy a 82 milliárdos különbözet, amely 2010 óta keletkezett, miből áll össze, milyen claimekre hogyan fizették ki. Ez a része nem transzparens” – vélte Demszky.

Hogy mit tesz az ügyben, arra vonatkozóan azt felelte: „várom, hogy a bizottság megkeressen, és vizsgálódjon, és válaszolhassak végre szakértőkkel együtt azokra a kérdésekre”.

Az Országgyűlés nem ért ehhez, tehát miért válaszolnék neki? Én azoknak akarok válaszolni, akik ezt a jelentést készítették.

A teljes beszélgetés:

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!