2024. 09. 08. Vasárnap Mária, Adrienn napja
Jelenleg a TV-ben:

Hazahúzó

Következik:

Radar ráadás 03:00

Csak annyi biztos, a főváros kiszáll

2015. december 23., szerda 17:51, frissítve: szerda 17:51

Közleményben cáfolta este a főpolgármester, hogy megszűnne az agglomerációs tömegközlekedés, azt azonban továbbra sem tudni, ki és hogyan biztosítja a több százezer Budapestre ingázó utazását januártól. Csak annyi biztos: a főváros az év elejével kiszáll a folyamatosan veszteséges feladat finanszírozásából.

Többször adott már ultimátumot a kormánynak a főpolgármester, miután kiderült: 2018-ig tizenkétmilliárd forintot vonnak el az amúgy is veszteséges BKV-tól. Megoldás az ünnepekre sem született a társaság finanszírozásáról. „Megegyeztünk viszont abban, hogy az agglomerációs közlekedés finanszírozásával a jövőben nem foglalkozik a főváros” – közölte kedden a főpolgármester.

Az még nyitott kérdés, hogy ki és hogyan látja majd el ezt a feladatot. A közösségi oldalakon volt aki azt találgatta, érdemes-e BKV-bérletet vennie az ingázáshoz. Tarlós István végül kedd este közleményben cáfolta, hogy megszűnne az agglomerációs közlekedés.

Az LMP szerint ha nem lesz pénz az agglomerációs közlekedésre, az az ország működőképességét is veszélyezteti. „Elengedhetetlenül szükséges és fontos, hogy az agglomerációs közlekedés és a fővárosi tömegközlekedés megkapja a megfelelő forrásokat a rendes működéséhez. És a probléma az, hogy ha ez nem történik meg, akkor a csökken a főváros és a környező települések gazdasági potenciálja, és ha nem kapja meg, akkor ennek a csökkenésnek a következtében” – mondta Csárdi Antal, az LMP fővárosi képviselője.

Budaörs polgármestere jelezte: éppen idén kötöttek újabb nyolc évre szóló szerződést a fővárossal. „Mi 260 millió forintot fizettünk idén is a BKV-nak. Amennyiben mégis megszüntetnék a járatokat, akkor a fővárosból nyolc-tízezer ember nem fog tudni kijönni dolgozni, mint ahogy az ugyanilyen nagyságrendű, fővárosban dolgozó budaörsi állampolgárok szintén nem fognak tudni bejutni, vagy át kell szállniuk a város határában. A hülyeségen lehet sokat gondolkodni, de szerintem ilyen megoldás nem állhat elő, inkább arról szól ez a vita, hogy ki fizesse a révészt” – mondta Wittinghoff Tamás.

A tizenhatodik kerület kormánypárti polgármestere is úgy gondolja: nem fog megszűnni az elővárosi tömegközlekedés. „Tarlós főpolgármester úr is azt mondta alapvetően, hogy majd az állam fogja ezt csinálni, tehát az végül is majdnem mindegy az utazóközönségnek, hogy ki fizeti a hévvezetőnek a bérét: az állam vagy a fővárosi önkormányzat. Tehát itt valami félreértés van, nem fog megszűnni” – jelentette ki Kovács Péter.

Az agglomerációba irányuló közlekedés húszmilliárd forintba kerül, ebből négymilliárd térül meg jegyekből, bérletekből, az érintett önkormányzatok pedig alig egymilliárd forinttal járultak hozzá eddig a főváros költségeihez.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!