2024. 04. 25. Csütörtök Márk napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

CPAC Magyarország 2024 13:00

A gyerekbetegség mára fertőzés – Tarlós felteszi a kezét?

2017. június 20., kedd 19:46, frissítve: szerda 06:47

Ha nem gyógyulnak ki a 3-as vonalán futó felújított kocsik a gyerekbetegségekből, Tarlós István felteszi a kezét. A városvezető erre egy hónapot adott márciusban, a hibák azonban nem múltak el, sőt a meghűlésből azóta tüdőgyulladás lett, 2-3 naponta van gond a „Pandákkal”, holott a Metrovagonmas tavaly még nagyban dicsekedett vele: az ő kocsijaik soha nem romlanak el. A Metróért Egyesület szerint Budapest főpolgármestere nem hibáztatható, mivel nem szakember, és ők is nagyon szerették volna, hogy problémamentesen fussanak az Oroszországban kezelésbe vett szerelvények.

Tarlós István felteszi a kezét, ha egy hónap múlva is gondok lesznek a felújított metrószerelvényekkel – a főpolgármester még márciusban ült be a Hír TV stúdiójába, és hangoztatta: nem marasztal el senkit, de amikor egy ekkora rendszert egy ilyen mértékű felújításon küldenek keresztül, akkor azok gyermekbetegségnek számítanak.


Az egy hónap tehát bőven letelt, a Pandák azonban még mindig betegek. A 444 beszámolója szerint a 3-as vonalán hétfőn 5 percig állt az egyik szerelvény, az ajtó feletti LED-lámpák csak villogtak összevissza, a vezető ugyan próbálta bezárni az ajtókat, de feladta, és inkább leszállította az utasokat.

Azt nem tudni, hogy ugyanarról az esetről van-e szó, mint amit feljebb írtunk, de a Metróért Egyesület is közzétett egy olvasói fotót a Facebook-oldalán, ott azt írják, hogy hétfőn reggel 8 óra 9 perckor robbant le egy szerelvény, szintén az ajtók hibásodtak meg.

A korábbi úgynevezett ajtóellenőrzési hibára, amik a hétfői esetet megelőzően történtek, szintén magyarázatot adott Egyenesen című műsorunkban korábban Tarlós István. Szerinte a sajtóbeszámolók ki vannak színezve, és ezek beleférnek. „Nem volt az ajtókkal semmi zűr, csak a visszajelző LED-lámpa felvillant, az ajtókkal semmi baj nem volt, a vezető megijedt, jelezte, és kihúzták a szerelvényeket. Egyébként jogosan, mert az első pillanatra nem lehet megállapítani, hogy van-e baj, vagy nincs”.

2-3 naponta

A főpolgármester nem szakember, a Metróért Egyesület is örült volna neki, ha a felújított metrószerelvények rendben futnak, így reagált az egyesület a Hír TV online megkeresésére. Kérdeztük őket a meghibásodások számáról is, amit ugyan nem tudtak pontosan megmondani, de becsléseik szerint 2-3 naponta fordul elő gond a kocsikkal. Hozzátették: az tényleg „ciki”volt, amikor az ellentétes oldalon is kinyílt az ajtó.

Az eset június 5-én történt. Rá három nappal egyébként ki is vonta ideiglenesen a BKV a metrókocsikat a forgalomból. Egy nap kiesést követően a Metróért Facebook-bejegyzése szerint a közlekedési vállalat egy relét épített be a metrókba, ami azt volt hivatott megakadályozni, hogy egy időben mindkét oldalon ajtót nyisson a szerelvény, amik így újra szállíthatták az utasokat június 8-tól.

Ilyenre, mármint a kétoldali ajtónyílásra egy időben azóta nem volt példa, de a hétfői eset is mutatja, hogy messze nincsen minden rendben. Az Index szerint az oroszok nem ismerik el, hogy a fentiekben is taglaltak az ő hibájuk, a BKV-nak kell lépnie az ügyben.

Nem könnyű kihámozni az igazságot, hiszen mindezek ellenére a BKV által kiadott június 6-i közleményben, tehát a Metróért Egyesület által is biztonságkritikusnak ítélt, a Kálvin téri megállóban történt eset után egy nappal, amikor a felújított orosz szerelvények ajtói mindkét oldalon kinyíltak, már azt írta: a felújítást végző Metrovagonmas szakemberei a hibát a lehető legrövidebb időn belül kijavítják.

Az csak egy körítés, hogy amikor a BKV-figyelő még 2016 végén a Metrovagonmas Moszkva melletti üzemében járt, a cég nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője azt mondta nekik: „néha van, hogy elromlanak kocsik, de a mi kocsijaink sosem romlanak el”. Az ajtóhibákon kívül egyébként szoftveres probléma, valamint egy spontán vészfékezés is történt, amióta a kocsik Budapestre értek a Moszkva melletti Mityiscsiből.

Milyen a rajta utazni?

A Hír TV online videós újságíróját elsők között „tette fel” márciusban az egyik kocsira, hogy nézzen körül, és menjen végig a vonalon, miközben felvételeket készít. Akkor azt mondta, a régi és a felújított kocsik összehasonlíthatatlanok kényelmi szempontból, utóbbi kényelmes, tágas, jól lehetett látni a sötét alagútban is. Összefoglalva egyértelműen jobb volt rajta utazni, bár akkor még nem nyíltak ki az ajtók mindkét oldalon, vagy olyan gond sem támadt, mint hétfőn, hogy bezárni nem tudta azokat a vezető. „Meg nem volt nyár, a klíma hiányában rohadt meleg van a kocsikban” – tette hozzá egy másik szerkesztőnk.

Klíma valóban nincsen a szerelvényeken, csak egy ventilátor. Azokon a szerelvényeken, amelyeknek 30 év a tervezett élettartama, és amelyeknek mind a 37 megrendelt darabja jövő nyárra, tehát 2018 júniusában fog forgalomba állni.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!