Stábunk megkérdezte egy turistabuszok bérbeadásával foglalkozó cég ügyvezetőjét, mit gondol a sajtóban megjelent információk és képek alapján elképzelhető-e, hogy a sofőr elaludt.
A képeket látván én úgy gondolom, hogy erre kicsi volt az esély. Tudván azt az információt, hogy a busz Magyarországról indult reggel, általában ilyenkor a sofőrök pihenten indulnak útnak, és ez valamikor a délelőtti órákban történt ez a baleset, a látási viszonyok jók voltak, elméletileg a sofőr pihent volt.
Frey Gabriella szerint, ha a sofőr fáradtnak érezte volna magát, jelzett volna a váltótársának, hogy cseréljenek. Az már biztos, hogy alkoholt nem fogyasztott egyik járművezető sem, de óriási erővel csapódott a busz a kamionba. Vagyis a kamion vagy állt vagy nagyon lassan haladhatott a tragédia bekövetkeztekor.
Ilyen korrekt összefoglaló még nem született a szlovákiai buszbalesetről
- jelentette ki Hámori László, aki házi feladatot
adott a nézőknek.
- Vajon miért van a busznak jobboldali irányba teljesen kitekerve a kormánya?
- Mit keres abban a szélső sávban a busz teljes terjedelmével?
- Miért nem látható egy centiméter féknyom?
A Gépjármű Károsultak Országos Szövetségének elnöke szerint egy szakértői team-re van szükség és
az elsődleges információkat nem szabad közölni, mert abból furcsa mende-mondák születhetnek.
Hozzátette:
a sérültek mindenféleképpen kártérítési igénnyel élhetnek, teljesen mindegy ki okozta a balesetet.
Teljes beszélgetés: