Évek múlva teljesen eltűnhetnek a budapesti utakról a dízel autók, legalábbis ezt szeretné elérni Karácsony Gergely, aki már a kampányában hadat üzent a környezetszennyező autóknak. A főpolgármester azt elismerte, hogy egyik napról a másikra nem lehet meghozni egy ilyen tiltást, de a járműforgalom korlátozására már vannak tervek, ezek között szerepel például az alacsony károsanyag kibocsátású zónák létrehozása vagy a Duna mind két rakpartjának hétvégi lezárása.
Van elég parkoló mondjuk ennek a behajtási zónának a határán Budapesten, ahol otthagyhatná mindenki az autóját? - kérdezte Velkovics Vilmos műsorvezető.
Hát szerintem már csak a P+R parkolóknak a túlterheltségét nézzük, akkor láthatjuk, hogy ez nem feltétlenül adott. Szerintem nem az ötlettel van az alapvető probléma, hanem, hogy nincs kommunikálva, hogy mondjuk ezt milyen időtávban, hogyan és mikor szeretnék elképzelni, tehát nem azzal van alapvetően a gond, hogy károsabb autókat előbb-utóbb kitiltsunk a városból, azzal van probléma, hogy ezt ilyen bedobott ötlet szerűen, autók értékét veszélyeztetve ezáltal ilyen ötletbörze jelleggel dobáljuk be, ezzel van szerintem a gond. Tehát, ha azt mondanánk, hogy van egy menetrend, akinek most van egy öreg autója az készüljön fel arra, hogy azt az autót három év múlva le kell cserélnie, az egy világos beszéd, azzal lehet valamit kezdeni
- mondta Várkonyi Gábor, autósszakértő.
Hír TV