Kopik a fegyelem a karanténszabályok tekintetében, egyre többen szegik meg - akár a büntetések szigorítása is felmerülhet. Túl enyhék lennének a büntetések – tette fel a kérdést Velkovics Vilmos műsorvezető.
Meggyőződésem, hogy minden intézkedés tartja a lépést a járványügyi-helyzettel, egyébként európai uniós tendencia, hogy nehezen lehet a polgárokat rászoktatni arra, hogy a lakásaikban, a négy fal között töltsék az idejüket – reagál az elhangzottak Lomnici Zoltán, alkotmányjogász.
Lomnici Zoltán felidézte, hogy Európában nem egyedülálló, hogy fegyveres testületeket vetnek be a rend fenntartása érdekében. Van arra is példa Európában, hogy drónokkal figyelik meg az emberek mozgását. Ennek pedig a jogi háttere is megvan.
A beszélgetés során az alkotmányjogász kitért arra is, hogy az élet, testi épség és egészség védelme most a legfontosabb, a lakosság védelme érdekében pedig véleménye szerint a veszélyhelyzet lejárta is után is meg fogják találni azt a megoldást, hogy ezek minél kevésbé kerüljenek veszélybe.
Informatikai szakemberek, pedagógusok, cégvezetők hoztak létre egy közösséget
Informatikai szakemberek, pedagógusok, cégvezetők hoztak létre egy közösséget azért, hogy a digitális oktatásban segítséget nyújtsanak. Magyarország élőben című műsorunkban Moldován Csabát, az Amanóba alapítóját kapcsoltuk Skype-on.
„Elmagyarázná nekünk pontosan kérem, hogy mi ennek a kezdeményezésnek a lényege? Ki használhatja és mire?"
- kérdezte a műsorvezető.
„Tizenkét nappal ezelőtt, amikor a veszélyhelyzetet kihirdetésre került Magyarországon, akkor szülőként, felelős állampolgárként azon gondolkoztunk a barátainkkal, hogy hogyan lehet majd a bezáró iskolák esetén a távoktatást segíteni. Arra jutottunk, hogy az államnak nem lesz rá lehetősége, hogy a veszélyhelyzeti protokoll betartása mellett segítse az iskolákat, az iskolák pedig nincsenek felkészítve arra, hogy bevezessék a távoktatást.”
- felelte Moldován Csaba.
Az intézmények gyorsan alkalmazkodtak a kialakult helyzethez
Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke beszélt az oktatás terén hirtelen jött digitális átállásról, melynek tekintetében ötösre vizsgáztak a pedagógusok. Sokuk kreatív módon, egymást is segítve, a számukra készített oktatóvideók tanulmányozásával igyekszik a lehető legjobb módon alkalmazkodni a kialakult helyzethez.
Egyes kollégák esetében előfordult, hogy túlterhelték a gyermekeket és egyes esetekben túl sokat ültetik a gyermekeket a számítógépek elé. Ezzel kapcsolatban arra kérte kollégáit a Klebelsberg Központ elnöke, hogy a gyermekek életkorának megfelelő mennyiségű feladattal lássák el a diákokat.
Major Balázs a Veres Pálné Gimnázium igazgatója elmondta, hogy gimnáziumukat nem érte olyan váratlanul az új típusú koronavírus elterjedése kapcsán létrejött nehézség.
Ők már korábban elkezdtek átállni a digitális tananyagok adta lehetőségekre, ennek megfelelően kezelik a mostani helyzetet is.
Az alapvető fogásokról oktató videókat készítettek a tanároknak és folyamatosan tanácsokkal látják el őket.
Ami az év végi értékeléseket illeti, Hajnal Gabriella szerint ezeknek sem lesz semmi akadálya, hiszen több módszerrel is lehet mérni a gyermekek tudásszintjét és felkészültségét. Emellett több otthon elvégzendő beadandó feladatot is adnak ki, mely a személyes osztályzás helyettesítésére szolgálhat.
Hír TV