A budapestiek igényei, az emberek igényei alapján tűztünk ki három nagyon egyszerű célt – mondta Fürjes Balázs, Földi-Kovács Andrea műsorvezetőnek, Magyarország élőben című műsorunkban.
- A közösségi közlekedésben minél gyorsabban, minél egyszerűbben, minél kevesebb átszállással lehessen eljutni a célállomásig.
- Legyen minél kevesebb közlekedési dugó.
- Legyen minél tisztább a levegő, melyet a korábban említett két cél fog eredményezni.
Első sorban a tömegközlekedést, azon belül pedig főként a kötöttpályás tömegközlekedést kell jelenleg fejleszteni, amit figyelembe is fognak venni – folytatta az államtitkár.
A 4-es metró projektjének megvalósulása Tarlós István volt főpolgármester nevéhez fűződik. A 4-es, 3-as és a 2-es metró felújításában is komoly anyagi segítséget biztosított a kormány.
Most az 5-ös metró vonalát szeretnék létrehozni azáltal, hogy a déli és az északi HÉV vonalakat nem csak felújítják, de össze is kötik. Így Csepel vagy Ráckeve irányából, könnyedén a város másik végén lehetne bárki, egyetlen vonaljegy felhasználásával.
A két vonalat úgy tervezik összekötni, - mivel a Csepelről csak a Boráros térig megy a HÉV - hogy a Kálvin térnél egy föld alatti részt alakítanának ki – fogalmazott Fürjes Balázs, Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár.
Emellett akadálymentes, alacsony padlós, légkondicionált, új járművek is érkeznek majd.
Mindezeket a fejlesztéseket a tervek szerint 2030-ig tudják majd elvégezni, ezért egyelőre kérik az emberek türelmét.
Teljes adás:
Kapcsolódó anyagok:
Orbán: Nincs szükség speciális intézkedésre
Fürjes Balázs: Megújul és bővül a HÉV-hálózat
Budapesti Fidesz: Karácsonyék elutasítják az idegenforgalomi dolgozók és a taxisok megsegítését
Hír TV