Az utolsó beállításokat végzik a Formula 2000-es versenyautón a futam előtt a HF Racing csapat istállójában. Egy kamera is kerül az autóra, ami rögzíti a verseny minden pillanatát, így utólag elemezni tudják a történeteket.
A Forma–1-hez hasonlóan azt szeretnék, ha a bokszutcából beszélni tudnának a pilótával arról, mi történik az autóval. Ezért működnek együtt a zalaegerszegi kutatókkal. „Jelenleg Magyarországon ez a jellegű együttműködés, amit mi a zalaegerszegi TC-vel folytatunk, ez teljesen egyedülálló. Nem nagyon volt erre még példa, Európában azért ez egy sokkal jellemzőbb és elfogadottabb dolog” – mondta a csapat tulajdonos.
A rendszer a versenypilótáknak is segít. Eddig ugyanis a futam alatt csak magukra hagyatkoztak. „Sok mindenre figyelünk, nehéz tökéletesen elkapni a kanyarcsúcspontokat, az ideális íveket és a kigyorsítási pontokat, ebben nagyon sokat tudna ez segíteni. A pilóta tudná nekem mondani, hogy egy adott hiba után mit hibáztam, vagy hogyha ő látja, hogy nagyon jól megcsináltam, akkor jó a kör vagy jó az a szektoridő, akkor egyből tudja mondani és én már tudom, hogy mit tettem jól, vagy mit rontottam el” – nyilatkozta egy pilóta.
Január óta az autó meglevő telemetriai rendszerének online irányba történő továbbfejlesztésén, valamint egyéb rendszerelemek kialakításán dolgoztak Zalaegerszegen. „A munkának három része volt. Egyrészt a hangátvitel, másrészt a képátvitel, harmadrészt pedig az adatátvitel megteremtése, illetve ennek az első lépéseit tettük meg ebben az időszakban” – mondta Háry András, a Technológiai Centrum igazgatója.
Egyelőre csak az időmérők során tesztelték a rendszert, de várhatóan még idén bevetik éles helyzetben is.