Nem tudni, hol tanult meg repülőt vezetni az öngyilkos reptéri dolgozó - Hír TV

2018. augusztus 19.,
vasárnap, Huba napja

°

Nem tudni, hol tanult meg repülőt vezetni az öngyilkos reptéri dolgozó

Hír TV

2018. augusztus 12., vasárnap 11:53, frissítve: vasárnap 12:36

Pilótaengedélye biztosan nem volt, de minden biztonsági ellenőrzésen átesett a seattle-i repülős. A férfi a reptéri személyzet tagjaként pénteken este engedély nélkül felszállt, majd egy repülős trükk után a földnek csapódott a géppel. Minden jel szerint öngyilkos lett.

Richard Russel kötötte el pénteken az egyik utasszállítót a Seattle-i repülőtérről, ahol dolgozott. Miután engedély nélkül felszállt, egy trükköt is bemutatott a géppel, nem sokkal később egy szigetre zuhant.

„Nagyon sok ember van, akit érdeklek. Mindannyian nagyon csalódottak lesznek, amikor megtudják, hogy én tettem ezt” - mondta a 29 éves férfi az irányítótoronyak nem sokkal azelőtt hogy az elkötött repülővel a földbe becsapódott.

A családot megrázták a történtek, közleményüket az egyik barátjuk olvasta föl az újságíróknak. „Talán hihetetlenül hangzik azoknak, akik otthon a tévében nézték a történteket, de Beebo melegszívű, együtt érző férfi volt. Hűséges férj, szerető fiú, és jó barát. Egy gyerekkori barátja megjegyezte, Beebot mindenki szerette, mert kedves volt mindenkivel, akivel találkozott” – mondta.

Az Alaska légitársaság vezérigazgatója szerint a férfi több mint 3 éve átesett az összes biztonsági vizsgálaton, és teljes felhatalmazással tartózkodott a repülőtér biztonsági zónájában, hiszen a munkáját végezte.

„Ilyen a repülés Amerikában. A repülőgépek ajtaját nem zárjuk kulcsra, mint az autókét. Nincs slusszkulcs, mint a kocsiknál. Olyan a rendszer, hogy a repteret biztosítjuk és az az általános elv, hogy az alkalmazottak megbízólevelükkel jogosultak ott tartózkodni, és a munkájukat végezni” – fogalmazott a társaság vezetője.

Az amerikai hatóságok értetlenül állnak az előtt, a férfi hogyan tudott egyáltalán felszállni a géppel. „Ismereteink szerint nem volt pilótaengedélye. Az igazat megvallva, az utasszállító repülők nagyon összetett járművek. Nem olyan könnyű repülni velük, mint egy Cessna 150-essel. Nem tudom, hogyan szerezett ebben tapasztalatot” – értetlenkedett a Horizon Air vezérigazgatója, Gary beck.

A nyomozók azt szeretnék kideríteni, hogyan készült fel a végzetes útra, egyelőre nem találják a jelét, hogy az öngyilkosságot elkövetett férfi korábban kiképzést kapott volna.