Júliusban Németország még tartózkodott a Bizottság vámkivetési javaslatáról szóló, nem kötelező érvényű szavazáson, ám azóta a hírügynökség szerint az iparág fokozott nyomást gyakorolt Olaf Scholz kancellárra, hogy aktívan ellenezze az intézkedést a pénteki uniós szavazáson.
A Bizottság javaslatát csak akkor lehet végrehajtani, ha az EU lakosságának 65%-át képviselő 15 uniós tagállam minősített többsége ellene szavaz, ami igen nagy akadályt jelent.
Franciaország, Görögország, Olaszország és Lengyelország már jelezte, hogy támogatja a vámokat, ami elegendő lehet az EU legmagasabb szintű kereskedelmi intézkedésének érvényesítéséhez, számolt be a Reuters. A német kormány egyelőre nem kommentálta a hírt. Az Európai Bizottság álláspontja szerint a vámok célja az olcsó kínai hitelek, föld- és nyersanyagok, valamint egyéb állami támogatások hatásainak ellensúlyozása, és nem a kínai autógyártók kizárása.
Német autógyártók, amelyek 2023-ban eladásaik egyharmadát Kínában realizálták, ellenzik a vámokat, mivel attól tartanak, hogy azok megtorló intézkedéseket válthatnak ki, ami súlyos következményekkel járhat Németország második legnagyobb kereskedelmi partnerével való kapcsolatokra. Az IG Metall szakszervezete és az ország legnagyobb autógyártóinak munkavállalói képviselői is arra szólították fel a német kormányt, hogy utasítsa el a vámokat.
Kijelentjük: a vámok rossz megközelítés, mert nem segítik az európai autóipar versenyképességét – állt közös nyilatkozatukban.
Forrás: Mandiner
Fotó: AFP