Vonat csapódott az autóbuszba: tizenkét sérült
A csuklós Volán-busz a felismerhetetlenségig összeroncsolódott, a fénysorompó jelzőlámpáit és a magasfeszültségű vezeték egyik tartóoszlopát is kidöntötte. A mozdonyon a vezetőfülke ablakai törtek ki. A vonat utasai közül senki sem sérült meg. A buszon húszan utaztak, tucatnyian sérültek meg, négyen súlyosan, egyiküket a helyszínen újra kellett éleszteni. „Kritikussá, életveszélyessé vált az állapota, újraéleszteni is kellett. Koponya- és mellkassérüléseket szenvedett, és valószínűleg belső vérzése is volt. A helikopter személyzete látta el” – közölte dr. Ónodi Lívia, az OMSZ Közép-dunántúli Regionális Igazgatóságának regionális igazgatója.
A mentőhelikopter a sérültet a budapesti Honvédkórházba szállította, a többieket a tatabányai kórházban látták el. „Négy utast vettek fel, egy arckoponya-sérültet, egy gerincsérültet. Szerencsére nem kell műtéti megoldást alkalmazni. Ezenkívül kulcscsonttörés, bordatörés volt” – mondta Fain András, a tatabányai Szent Borbála Kórház orvos igazgatója.
A bánhidai végállomáson a buszsofőröknek kétszer kell áthaladniuk a vasúti átjárón, mert csak a lakótelep mellett tudnak megfordulni. „Az autóbusz vezetője tapasztalt sofőr, negyven éve vezet buszt nálunk, négyszázezer balesetmentes kilométert teljesített, mindeddig nem volt balesete. Mi sem tudjuk még, hogy mi történt, egyelőre nincs kihallgatható állapotban, folyton a sérültekről érdeklődik, és azt mondogatja, hogy nem érti, hogyan történhetett. Nem tudjuk, hogy a jelzőberendezés működött-e, és ha igen, akkor milyen jelzést mutatott” – mondta Pruzsina Alice, a Vértes Volán Zrt. szóvivője.
A balesetet a rendőrség is vizsgálja. A hatósági eljárásnak azt is tisztáznia kell, hogy a húszéves busz, amelynek műszaki állapotát két hete vizsgálták, meghibásodott-e az ütközés előtt.
Forrás: Hír TV