Mi a Ryanair-botrány oka?
2017. szeptember 19., kedd 17:30, frissítve: kedd 18:21
A légitársaság Facebook-oldalán közölte a hírt, miszerint hiba csúszott a pilóták szabadságának kiszámításába, aminek megoldásán jelenleg is dolgoznak. A Ryanair részvényei ezzel egy időben zuhanni kezdtek, hétfő reggel már 3 százalékkal értek kevesebbet. A társaság e-mailben tájékoztatja utasait az esetleges járattörlésről.
Az európai törvények értelmében ebben az esetben utasoknak jogukban áll a lehető legkorábbi járattal egy másik útvonalon keresztül repülni vagy egy későbbi időpontra foglalni. „Amennyiben a cég előbbit nem ajánlja fel, úgy az utasoknak jegyet kell venni, majd a számlát a Ryanair részére elküldve visszatérítést kell kérni” – mondta Michael O’Leary, a légitársaság vezérigazgatója.
Általános szabály, hogy a légitársaságoknak kötelességük visszafizetni a jegyárat, illetve 1500 km felett 250 eurós, 3500 km felett pedig 400 eurós további kárpótlást. Törölt járat esetén az európai légitársaságok kötelesek az utasok számára szállást biztosítani, azonban a már meglévő hotelszoba-foglalások és gépjárműkölcsönzés költségeinek megtérítéseire már nem kötelezhetőek.
Számos hazai járat is érintett az ügyben, ezeket ide kattintva ellenőrizheti.