Az elmúlt tíz évben elképesztő ütemben nőtt a hazai beszállítók és a magyar termékek száma a Lidlben – ez derült ki a kiskereskedelmi lánc húsz magyarországi évét összefoglaló eseményen.
A beszállítók esetében például belföldön 73 százalékkal, az export tekintetében 463 százalékkal több a magyar vállalkozás, összesen 487 és 167. A termékek számában még látványosabb a változás:
Magyarországon 143, az exportpiacon 614 (!) százalékos növekedést regisztráltak, így a hazai Lidl-üzletekben 4525, a külföldiekben 651 magyar termékhez juthatnak hozzá a vásárlók. Ez itthon a termékkínálat 61 százalékát jelenti.
A Lidl a magyar borok tekintetében is reményt keltő statisztikát mutatott be: míg tíz évvel ezelőtt 6 millió palackot adtak el, addig tavaly 29 milliót, amiből 14,3 milliót az exportpiacokon.
A bolthálózat hetente átlagosan üzletenként 15 300 vásárlót szolgál ki, piaci részaránya megközelíti a 21 százalékot a legfrissebb adatok alapján. A 10 ezer munkavállalójával a kilencedik legnagyobb munkaadó Magyarországon, a nemzetgazdaságban megtermelt hozzáadott értéke 1200 milliárd forint felett jár az elmúlt öt évet tekintve, összességében pedig az éves költségvetési hozzájárulása a GDP 1, beszállítókkal együtt 1,3 százalékát teszi ki.
Mindez természetesen nem csak azoknak a vásárlóknak jó, akik kifejezetten keresik a magyar termékeket a boltokban. Az eseményen elhangzott:
a hazai beszállítók több esetben milliárdos beruházásokat, fejlesztéseket hajtanak végre, hogy hosszú távon is ki tudják szolgálni a Lidl magyar és külföldi vásárlóit. Ez pedig nem csupán a német diszkontáruház-láncnak fontos, hanem a magyar gazdaságnak is.
Nyilvánvalóan erősödnek a hazai vállalkozások, a „Lidl-megrendelésekért” vásárolt eszközök, felépített gyártósorok hosszú távon is bevételt termelhetnek, új munkahelyek jöhetnek létre, ráadásul az élelmiszeriparban tapasztalt fejlődés más gazdasági területekre is hatással lehet.
A teljes cikk a Mandiner honlapján olvasható.
Fotó: Pixabay