2024. 11. 24. Vasárnap Emma napja
Jelenleg a TV-ben:

Globál

Következik:

Szélesvásznú történelem - Állami áruház 11:00

Gazdaság

Meredeken ível felfelé a legnépszerűbb élelmiszerbolt-lánc termékkínálata

Álomszerű hír érkezett a magyar gazdaságról: a változás az asztalunkon is megjelenhet – írta meg a Mandiner. A lap hozzáteszi: dinamikusan nő a legnépszerűbb kiskereskedelmi lánc magyarországi és külföldi polcain a magyar termékek száma, ami a vállalatok erősödése és az új munkahelyek teremtése mellett a csúcsgasztronómiára is hatással lehet.

  • Meredeken ível felfelé a legnépszerűbb élelmiszerbolt-lánc termékkínálata

Az elmúlt tíz évben elképesztő ütemben nőtt a hazai beszállítók és a magyar termékek száma a Lidlben – ez derült ki a kiskereskedelmi lánc húsz magyarországi évét összefoglaló eseményen.

A beszállítók esetében például belföldön 73 százalékkal, az export tekintetében 463 százalékkal több a magyar vállalkozás, összesen 487 és 167. A termékek számában még látványosabb a változás:

Magyarországon 143, az exportpiacon 614 (!) százalékos növekedést regisztráltak, így a hazai Lidl-üzletekben 4525, a külföldiekben 651 magyar termékhez juthatnak hozzá a vásárlók. Ez itthon a termékkínálat 61 százalékát jelenti.

A Lidl a magyar borok tekintetében is reményt keltő statisztikát mutatott be: míg tíz évvel ezelőtt 6 millió palackot adtak el, addig tavaly 29 milliót, amiből 14,3 milliót az exportpiacokon.

A bolthálózat hetente átlagosan üzletenként 15 300 vásárlót szolgál ki, piaci részaránya megközelíti a 21 százalékot a legfrissebb adatok alapján. A 10 ezer munkavállalójával a kilencedik legnagyobb munkaadó Magyarországon, a nemzetgazdaságban megtermelt hozzáadott értéke 1200 milliárd forint felett jár az elmúlt öt évet tekintve, összességében pedig az éves költségvetési hozzájárulása a GDP 1, beszállítókkal együtt 1,3 százalékát teszi ki.

Mindez természetesen nem csak azoknak a vásárlóknak jó, akik kifejezetten keresik a magyar termékeket a boltokban. Az eseményen elhangzott:

a hazai beszállítók több esetben milliárdos beruházásokat, fejlesztéseket hajtanak végre, hogy hosszú távon is ki tudják szolgálni a Lidl magyar és külföldi vásárlóit. Ez pedig nem csupán a német diszkontáruház-láncnak fontos, hanem a magyar gazdaságnak is.

Nyilvánvalóan erősödnek a hazai vállalkozások, a „Lidl-megrendelésekért” vásárolt eszközök, felépített gyártósorok hosszú távon is bevételt termelhetnek, új munkahelyek jöhetnek létre, ráadásul az élelmiszeriparban tapasztalt fejlődés más gazdasági területekre is hatással lehet.

teljes cikk a Mandiner honlapján olvasható.

Fotó: Pixabay

 

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!