Fogyasztóvédők ellenőriztek Győr egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában. Itt nem volt probléma a termékismertetővel, de sokszor panaszkodnak a vásárlók, hogy a műszaki cikkeknél olvashatatlan vagy hiányos a használati utasítás. „Olyan pici betűkkel van, majdnem mindenkinek szemüveg kell, hogy el tudja olvasni. Ez a legnagyobb probléma. Sőt valamelyiken még rajta sincsen magyarul” – nyilatkozta Bognár József vásárló.
Az ellenőrzések november végén kezdődtek, és még január első felében is kiemelten vizsgálják az üzleteket. „Hipermarketekben, bevásárlóközpontokban ugyanúgy jelen vannak a kollégák, mint vásárokban, piacokon próbálunk teljes körű ellenőrzéseket végezni. Két fő szempontunk van ebben az évben. Egyrészt a termékbiztonság, másrészt a vásárlók vagyoni védelme” – szögezte le Bedecs Valéria, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség felügyelőségvezetője.
Az eddigi tapasztalatok szerint nem a minőséggel van probléma, hanem az árakat nem írják rá a termékekre. Ez leginkább az édességeknél fordul elő. „A mostani ellenőrzéseink során azt tapasztaltuk, hogy az egységárakat nem tüntették fel a vállalkozók, az eladási árak szerepeltek, nyugtát is adtak, készségesek a vásárlókkal, de ez az apróbb hiányosság előfordul” – fogalmazott egy fogyasztóvédelmi ellenőr.
A kis- és középvállalkozásoknál első esetben a hatóságok nem szabnak ki pénzbírságot, viszont ellenőrzik, hogy a hiányosságokat a kereskedők határidőre kijavítják-e.