A három legnépszerűbb úticél 2010. óta Bangkok, Párizs és London, bár a sorrend időnként változik. A top tízben négy európai, négy távol-keleti, egy amerikai és egy közel-keleti város szerepel. Ázsia kibocsátóként és úticélként is egyre fontosabb szerephez jut.
Miközben a lista eleje nagyjából változatlan, a kisebb városok is egyre több látogatót fogadnak. Budapest a 25 a Mastercard listáján - Prága a 28., míg Bécs a 33.
Táblázat: Mastercard
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetője, Bán Teodóra szerint a biztonság, a növekvő számú közvetlen repülőjárat, a sport- és kulturális rendezvények mellett az is fontos, hogy a város jól pozicionálja magát az idegenforgalmi piacon.
- Budapest olyan potenciállal rendelkezik, hogy bármely korosztály bármikori érkezésével, akár a természeti fürdőinkre gondolva, vagy a történelmi sétáinkra, történelmi nevezetességeinkre, Európához való kapcsolódásunkra, ezekre mind kíváncsiak és nyitottak - mondta az ügyvezető. - De ezeket a kártyákat nekünk megfelelően kell keverni.
A Magyarországra érkező idegenforgalom fő kibocsátó országai az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és Németország, de egyre nagyobb szerephez jut Kína és Oroszország is.