Rögtön az év elején pedig egy fontos átadásra kerülhet sor: lezárulhat az M44-es autóút építése. Az M5-ös autópálya és Békéscsabát összekötő gyorsforgalmi utolsó, 32,2 km-es szakaszát az M5-ös kecskeméti csomópontja és Szentkirály között a kivitelező februárban átadhatja a forgalomnak.
Ezzel egy nagyon régi álom válhat valóra: a Viharsaroknak nevezett régió is több évtizedes elszigeteltség után végre bekapcsolódhat a hazai gyorsforgalmi hálózatba.
Eddig az M44-es autóútból 93,3 km épült meg, ám a tervek készülnek a folytatásra, és az M44-est elvezetik a román határig.
Javában zajlik az M4-es autóút építése Törökszentmiklós és Kisújszállás között, ahol a legutóbbi hírek szerint már teljes szakaszon megkezdődött az aszfaltozás. A gyorsforgalmiból eddig 118 kilométer áll az autósok rendelkezésére, és a mostani beruházással további 34,29 kilométeren mentesülhet a korábban halálútként számon tartott 4-es főút forgalma. A 133,9, milliárdból megvalósuló projekt 2026 közepén fejeződhet be.
Az M49-es autót összesen 45 kilométer hosszon teremt új közlekedési kapcsolatot Nyíregyháza és a román határ, illetve Szatmárnémeti között, itt 2023 elején indultak el a munkálatok. A beruházás két részletben zajlik, a nagyobb 28,15 kilométeres Ököritófülpösig tartó szakaszon kezdődött el elsőként, ennek befejezését az építési és közlekedési minisztérium 2026 őszére ígéri, míg a második kisebb, 17,6 km-es etap tavaly indult el a kivitelezés. A befejezés 2027-re várható.
A teljes cikk az Origo honlapján olvasható.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán