2020. február 23.,
vasárnap, Alfréd napja

Jézus magassarkúban

Hír TV

2020. január 13., hétfő 07:51

Manapság már lassan tényleg ott tartunk, hogy egy lépést sem tudunk megtenni anélkül, hogy véletlenül ne botlanánk bele egy kereszténységet, vagy Jézus Krisztust gyalázó hírbe.

Tavaly karácsony előtt robbantott egy országokon átívelőt a Netflix, amikor a jó brazilokat a Megváltó születésének alkalmából egy homokos Jézusról szóló filmmel ajándékozta  meg. Mióta Orbánt és Trumpot nem eléggé gyűlölő Bolsonaro lett az ország elnöke, azóta amúgy is hatalmasakat szokott menni Brazília a haladó sajtóban. Az Amazonast a világvége-bizniszben érdekelt felek legnagyobb bánatára azóta eloltották - indig eloltják -, így honi celebjeink is lassan elhagyhatták azokat a magyarországi idegszanatóriumokat, amelyek, minden egyes újabb, az Amazonas tüzeiről szóló Facebook és Instagram poszt után egyre telítettebbeké váltak. Boldogság van tehát, mert a “föld tüdeje” megmenekült. Ami nyilvánvalóan kizárólag annak köszönhető, hogy a V8-as szponzorautókkal kocsikázó, avokádót habzsoló, és kéthavonta Maldivon pihikéző sztárjaink sokat, - rohadt sokat - posztoltak a közelgő világvégéről, és a mindent és mindenkit elpusztító klíma-apokaliszpisről. 

Most ugyan újabb lájkokat és követőket lehet szerezni a félig vagy teljesen megégett, erőszakosan kimentett, és különböző kocsikba tuszkolt koalakengurukkal, de rossz hír, hogy Ausztrália tüzeit is szépen lassan el fogják oltani-mindig eloltják- úgyhogy ennek az üzletnek is vége lesz egyszer, mindenesetre remek avokadós ételekről készített videókat, és olyan távoli és egzotikus országokban készített képeket lehet majd posztolni a halott erszényesek felvételiből felhizlalt követőiknek, amelyek eléréséhez mindössze 5000 liter kerozint kellett elégetni. 

De nagyon elkanyarodtam. Vagy kicsit, de mindegy is mennyire, mert a lényeg az, hogy a Netflix b..i Jézusos nagy dobása előtt nem sokkal már végigsöpört a Facebookon egy másik, egészen  döbbenetes hír. Az a fajta, ami  már messziről bűzlik a jellegzetes fake news szagtól. Aminél az ember csak reményt vesztetten felsóhajt, és inkább unottan, mint dühösen továbbgörgeti a Facebook hírvonalát alig hallhatóan elmormol egy vidéki disznóvágásokon megtanult káromkodást a kétnapos borostája alatt. 

Mert tényleg a ... kivan már azzal, hogy még az értelmesnek gondolt  ismerősei is minden baromságot megosztanak. Hát, ne vicceljünk már! Ki hiszi el, hogy Svédországban homokosokat és transzvesztitákat ábrázoló festmény  kerül egy templom falára? 

Aztán jön a döbbenet, olyan típusú meghökkenés, amikor még a lehelet is megszegik, mert kiderül, hogy a borosta alatt elmormolt káromkodás hiábavaló oxigénpazarlás, azaz vegytiszta klímabűnözés, klimaterrorizmus volt, ugyanis az álhírnek gondolt tudósítás nagyon is valóságosnak bizonyult. 

A svédekről sok mindent, helyesebben majdnem mindent el tudtam képzelni, de, hogy egy templomba kihelyezett és megszentelt(!) oltárképpel fognak tisztelegni a transzvesztitáknak, az azért már engem is meg tudott lepni. A haladó pályára állított alkotás egyébként A Paradicsom címet kapta, amit 2012-ben készített, egy bizonyos Elisabeth Ohlsson Wallins nevű fotóművész,  akit Lucas Cranachnak az „Ádám és Éva” című festménye ihletett meg. 

És a történet még korántsem ért véget. 

Kiderült, hogy a remekművet, amiben az alkotó minden bizonnyal a fennálló hatalmat is kritizálta - amióta bizonyos körökben a kultúra nemzeti alap lett, tudjuk, hogy csak a kormánykritikus  művészet hordoz valódi értéket - le kellett venni. No nem azért mert a hívők, az egyházak, vagy valamelyik parlamenti párt tiltakozott volna.  

Ugyan kérem. Az történt, hogy az egyik lmbtqrstvwxyz szervezet jelezte, hogy mélyen felháborítja, hogy a képen szereplő kígyót egy transznemű jelenítette meg, így szerintük nem lehet teljes bizonyossággal kizárni, hogy  ezek a végtelenül csodálatos, és különleges emberek rossz színben tűnnek fel. Itt jegyezném meg, hogy ez a nyilatkozat viszont minden bizonnyal  a kígyólobbit és az állatvédőket fogja felháborítani, hiszen mi ez, ha nem felsőbbrendű fajizmus. 

A Szent Pál templom végül salamoni döntést hozott. A képet kicseréltette egy olyan alkotásra, ami Da Vinci utolsó vacsoráját gondolta újra.  A kép szintén Wallis keze munkáját dicséri. Korszakos művészünk Jézust helyezi képe középpontjába, de úgy, hogy Isten egyszülött fia egy közel 25 centis magassarkúba van kényszerítve, körülötte pedig gondosan kisminkelve, a legkülönfélébb női  és szado-mazo ruhákban  öltözött tanítványai unatkoznak. 

Mit is lehetne ehhez hozzátenni? Vágó Istvánnak van még hova fejlődnie. 

Apáti Bence