Napokkal ezelőtt újabb tragédia történt. Mint arról társlapunk a Kemma is beszámolt, egy 25 éves pápai fiatalember, egy közösség meghatározó személyisége hunyt el az M1-esen történt halálos balesetben. Sokan búcsúztak tőle a közösségi oldalon.
Alig két éve történt ezen a sztrádán hazánk egyik legnagyobb tömegbalesete is, az autópálya Győr felé vezető oldalán, Herceghalomnál. Olyan rosszak voltak a látási viszonyok a porátfúvás miatt, amely hatalmas tömegkarambolhoz vezetett. A balesetben egy ember vesztette életét, 42 jármű pedig megsérült vagy kiégett. 2023. március 11-e örökre beírta magát mindannyiunk emlékezetébe.
A fentiek tudtában nem véletlen, hogy hamarosan megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A kormány által jóváhagyott, 800 milliárd forintos beruházás 100 év viszonylatában a legnagyobb autóút- és autópálya-építés lesz – jelentette be korábban Lázár János építési és közlekedési miniszter még Esztergomban. Az MKIF pedig a napokban zajló fórum után után közölte:
„Az M1, 78 km hosszan bővül az idei évtől 2x3 sávra, az M0 és a Concó pihenő között, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ún. ITS) is épül, ami forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitható lesz. Az állammal kötött szerződésben szereplő határidők szerint az M1-es autópálya Bicskéig 3 év alatt, 2028. augusztus 31.-ig készül el, a Concó pihenőig pedig 4 év alatt bővül, itt a befejezési határidő 2029. augusztus 31. Az M1 Concó utáni része is szélesebb lesz, de itt a munkák majd csak később indulnak."
Forrás: Feol.hu
Fotó: Police.hu /a 2023-as tömegbalesetről készült/