Tarlós átgondolta a római-parti védművet
Hír TV
2017. október 20., péntek 10:22, frissítve: péntek 12:02
Ez mindenről fog szólni, csak az árvízvédelemről nem
– jelentette ki pénteki sajtótájékoztatóján Tarlós István a római-parti védműről, majd ismertette: olyan javaslatot tesz, amely szerin külön projektként kezelik az Aranyhegyi-árok és a Barát-patak védelmét. A javaslatnak jogi akadálya nincs – tette hozzá. A Római-part elején és végén betorkolló két patak árvízvédelmével megkezdődik az építkezés. A Fővárosi Önkormányzat szerdai ülésén elvetette azt a zöldek és civilek nagy része által támogatott javaslatot, hogy a Nánási út – Királyok útja nyomvonalon haladjon a gát, mert ez nem biztosítja a part és a gát közötti, 200 méter széles sávban épült ingatlanok védelmét, emlékeztetett.
A terveket használni kell, az engedélyek kiadhatók – mondta a főpolgármester. Szerinte Aranyhegyen 2013-ban már majdnem baj történt. A csatornázási művek írásbeli nyilatkozatot adott neki arról, hogy ha belátható időn belül elkezdik az árvízvédelmet, akkor a Nánási úti védművel biztosítható lenne a védelem.
„Nem kell tovább vitatkozni” – mondta Tarlós. Úgy látja, a témában vitatkozók „egymást erősítve szidalmazzák a fővárost”. Most viszont mindenki mindenkivel józan vitán fog folytatni, lehet szakvéleményt kérni. Ugyanakkor megjegyezte, a köztudatban keverednek a szakmai fogalmak, ezen pedig ő nem fog tudni segíteni.
„Nem lehet tovább garancsizni és mindenféle rosszhiszemű közellenségnek beállítani a városvezetést. […] Teljesen hülyét a tiltakozók sem csinálhatnak magukból, hogy ez se jó” – mondta Tarlós. Állítása szerint a védmű elleni tiltakozók pontosan ezt akarják. Hozzátette, a kiirtandó fák számáról sincsenek pontos adatok, csak összevissza beszélnek a projekt ellenzői.
Metróügyek
A 3-as metró északi szakaszát november 6-án zárják le, a szerelvények a Lehel téren fognak megfordulni.
„Lesz valamennyi káosz”, a jövő héten egyeztet a BKK vezérigazgatója a rendőrséggel, hogy minél kevesebb akadály legyen a pótlóbuszok előtt – mondta Tarlós. Hozzátette: a metró egy óra alatt negyvenezer utast tud elszállítani, egy villamos viszont csak tizenkétezret, egy busz pedig csak ötezret, ezért ha nem lenne zűrzavar, az azt bizonyítaná, hogy nincs is szükség a 3-as metróra. A kettes metrót egyébként öt évig újították fel, ám akkor nem volt teljes felújítás – emlékeztetett.
Azokat a javaslatokat, amelyek szerint a 14-es villamost meg kellett volna hosszabbítani, szakmai blöffnek tartják, „akkor át kellett volna menni a West Enden, ez igencsak futurisztikus lenne”. Ez 2 milliárd forintba kerülne.
Bolla Tibor is részt vett a sajtótájékoztatón, és közölte: több szakemberrel konzultált, és mindenki azt mondta, szinte a lehetetlenség a pótlás, ugyanis félmillió embert kell a felszínre terelni és elszállítani.
A BKV-vezérigazgató ismertette: a hatvan darab csuklós pótlóbusz csúcsidőben 45 másodpercenként indul, és a Váci úton kialakított buszsávokon szállítja a metróutasok mintegy hatvan százalékát. Ha ezeken a buszsávokon valaki lerobban, vagy beáll egy személygépkocsi, akkor nehéz a buszok rendkívül sűrű menetrendjét betartani. A két buszsávon fizikailag nem fér el hatvannál több busz.
Sűrítik a környékbeli villamosokat is, és további húsz autóbusz alternatív útvonalakon szállítja a többi utast. A metrópótló buszhoz plusz százötven sofőr kell, ők már megvannak Bolla tájékoztatása szerint.