Római-parti védmű: a kerítés menti nyomvonalra szavaztak
Hír TV
2018. június 13., szerda 10:19, frissítve: szerda 15:01
A legfontosabb napirendi pont a Római-parti védmű évek óta húzódó ügye volt ma a Fővárosi Közgyűlésben.
Duna-parti nyomvonal vagy a parttól távolabbi, Nánási úti nyomvonal - erről vitáztak a képviselők éveken keresztül. A part menti nyomvonalon belül pedig itt, a kerítések vonalában megépítendő gátat támogatta a szakmai grémium.
Itt akadémikusok ültek mind a két oldalról. Egyetemi tanárok, elismert vízügyi szakemberek és tervezők, tehát merje azt mondani valaki ezekre, hogy dilettánsok. Aki a jelenlevők közül azt mondja, hogy ő felül meri írni az ő szakvéleményüket, hát az nem az okosok bátorságával teszi ezt
- mondta Tarlós István főpolgármester.
Az MSZP szerint csak egy módja van annak, hogy megnyugtató módon rendeződjön a kérdés.
Ennek pedig az a feltétele, hogy nem előre megfontolt szándékkal és eszközökkel, egy tiszta képet igyekszik teremteni azzal, hogy a Nánási-Királyok úti nyomvonalra ugyanolyan alaposságú, ugyanolyan színvonalú anyagot készíttet, mint egyébként a városvezetés által hőn áhított, a parti ingatlanokat védeni akaró gát ötlete
- véli Horváth Csaba, a párt fővárosi képviselője.
A többi ellenzéki képviselő is a döntés elhalasztását és új szakvélemény készítését kérte a közgyűléstől.
Aki nem akarja, hogy ott védmű épüljön, mondjuk nem akarja, hogy ennek a kormánynak meg ennek a városvezetésnek a nevéhez fűződjön, hogy ott megvalósul valami, az az idők végezetéig újabb és újabb véleményeket és összehasonlításokat fog kérni
- hangoztatta Tarlós.
Végül eldőlt, hogy a Duna-parton létesítendő, a kerítésekhez igazodó nyomvonalat tovább tervezhetik. A másik, Dunával párhuzamos védműszakaszról majd csak ennek végeztével dönt a főváros.
Együtt újulhat meg a Lánchíd és a Váralagút - legalábbis, ha Tarlós István ki tudja járni a kormánynál a plusz költségeket.
Korábban ugyanis arról döntöttek, hogy külön-külön történik a felújítás: előbb a Lánchidat és a Clark Ádám teret újították volna fel 16,4 milliárd forintból, az alagutat csak 2022 után kezdenék. Ezzel évekig elhúzódó közlekedési nehézségeket okoznának a Budapest belvárosában közlekedőknek. Ezt igyekeznek megelőzni a fővárosi képviselők.
A városnéző buszok üzemeltetésének koncessziós eljárását viszont eredménytelenné nyilvánította a közgyűlés, így továbbra is kérdéses, hogy ki üzemeltetheti a jövőben a budapesti turistabuszokat.