Napi 200-an ugranak a mélybe a Szigeten
2016. augusztus 14., vasárnap 21:52, frissítve: hétfő 11:25
Naponta nagyjából kétszázan ugranak a mélybe a HungaroControl tornyáról a Sziget fesztiválon. A magyar légi irányítás munkatársakat toboroz a látványossággal, a toronyba csak beugró teszt megoldása után lehet felmenni. Aki jól teljesít a kvízben, azt később visszahívja a cég.
„Jelenleg 183 irányító dolgozik a HungaroControl Zrt. kötelékében. Azt mondanám, hogy folyamatosan toborzunk, ennek az az oka, hogy az elmúlt két évben körülbelül harminc százalékkal nőtt meg a forgalom, amit ugyanez a létszámú irányítói csapat kezel” – árulta el a társaság szóvivője, Szőke Katalin.
Bár a Sziget vendégeinek 85 százaléka külföldi, az irányítóközpontot főleg magyarok látogatják.
Nemzetiségtől függetlenül hagyja hidegen a látogatókat a pálinkából és pezsgőből vegyített Budapest ’56 koktél. Az emlékévet 300 millió forintért reklámozzák a szervezők az általuk rendezett fesztiválokon, így a Szigeten is.
– A jég megvan, ezen kívül mi kerül az ’56-os koktélba?
– Egy centiliter 55 fokos pálinka, amelyből jelenleg kajszi és szilva van, ebből tud választani a vendég, most egy szilvást fogok készíteni. Mivel nincs is egy centiliteres mérő, most kettőt teszek bele, de igazából egy centiliterrel menne...
Az egyik pultnál nehezen, de megtaláltuk a kínálatban a történelmi koktélt. Mi voltunk az elsők, akik kértek belőle ennél a bárnál. A pultos a Balaton Soundon is dolgozott, ott adta el az elsőt. „Én most csinálom másodszorra életemben, úgyhogy annyira még nem ismerik az emberek. A külföldiek mégannyira sem ismerik, úgyhogy nem mondhatnám népszerűnek” – mondta a báros, Schéfer Dorina.
Népszerű volt viszont a nulladik napon a húzónévnek szánt Rihanna. Egybehangzó sajtóbeszámolók szerint azonban a lelkesedés addig tartott, amíg színpadra nem lépett. Az énekes koncert helyett haknizott egyet a bírálók szerint.
„Nem tetszett. Késett fél órát, és aztán olyan belépővel jött, ami nem volt túl nagy durranás” – így az egyik fesztiválozó.
Az elégedetlenségnek más okával is találkoztunk. „Nem tetszett, nem úgy mozgott, mint a videoklipekben” – viccelődött egy másik fesztivállátogató.
Volt viszont olyan látogató is, aki rajongott a produkcióért. „Ó, Rihanna csodálatos volt, nagyon-nagyon élveztük, igazán izgalmas” – örvendezett.
„Ennek két olvasata van: mindenki gondolhatja azt, hogy mi teljesen elégedettek vagyunk, hiszen az összes jegy előre elkelt, mit érdekel minket, hogy milyen a koncert. Ez nem így van. Minket ugyanúgy érdekel, hogy az a zenei élmény és lelkesedés meglegyen egy koncert kapcsán, amely elvárható egy ilyen óriási sztárnál. Én azt tudom mondani, hogy például a tegnapi Muse-koncert olyat adott – szerintem a Szigetnek is és a közönségnek is –, amit ebben a Rihanna-produkcióról nem tudtunk elmondani” – összegzett Kádár Tamás, a Sziget Kft. cégvezetője.
A fesztivál augusztus 17-én zárul.