A balesetek csaknem kétharmadában öt percen túl, olykor pedig órák elteltével jut el a segélykérés az illetékes szervhez. 2015 októberétől az Európai Unióban gyártott kocsikba automatikus közúti segélyhívót kell szerelni. Balesetnél a mobiltelefon nagyságú eszköz azonnal riasztja az unió segélyhívó rendszerét, a 112-t. A szerkezet akkor lép működésbe, ha a légzsákok kinyíltak.
A diszpécser fél perc alatt riaszthatja a mentőket, rendőröket, tűzoltókat, akiket akkor is el tud irányítani a helyszínre, ha az autóban ülők elveszítették eszméletüket. Az eszköz a GPS-koordináták mellett tájékoztatást ad a jármű rendszámáról, típusáról, színéről, de még arról is, hogy milyen üzemanyaggal működik.
A segélyhívóval felszerelt új autók néhány tízezer forinttal lesznek drágábbak a mostaniaknál. Használt autók esetében viszont problémásabb a helyzet, mert a garanciát elveszti az a légzsák egység, amihez hozzányúlnak.
A szakemberek úgy számolnak, hogy a rendszer 2020–21-re terjedhet el. „A külföldi és hazai számítások alapján egy olyan 2,5-3 százalékos halálosáldozat-csökkenéssel számolunk” – mondta el Mocsári Tibor a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ osztályvezetője.
Magyarországon évente hatszázan halnak meg autóbalesetben.