Karácsony Gergely főpolgármester a választások után jelentette be, hogy tovább bünteti az autósokat, és kitiltja a gépjárműforgalmat a pesti alsó rakpartról a Lánchídtól délre eső területen. A városvezető érezte, hogy a döntés nagyon népszerűtlen lesz, ezért a kampányidőszakban nem merte közzétenni a lezárás terveit.
A PROJEKTRŐL AZÓTA SEM LEHET TÖBBET TUDNI, ÍGY PÉLDÁUL AZT SEM, HOGY A RAKPART ÁTALAKÍTÁSA MENNYIBE FOG KERÜLNI A BUDAPESTIEKNEK.
Az átépítésről szóló pályázat nyerteseivel 2021 augusztusában szerződött le a Budapesti Közlekedési Központ. Az eddigi nyilatkozatok alapján „2022 nyarára" kerülhetnek a nyilvánosság elé Karácsonynak a rakpart átalakításáról szóló tervei, addig azonban sem a költségekről, sem a beruházás pontos tartalmáról, sem pedig arról nem fogunk tudni semmit, hogy az autósok milyen kerülőutakat használhatnak majd a budapesti észak-déli irányú közlekedés során.
A RAKPART ELSŐ SZAKASZA EGYÉBKÉNT TÖBB MINT EGYMILLIÁRD FORINTJÁBA KERÜLT AZ ADÓFIZETŐKNEK.
A felújítások következő szakasza bizonyára ennél komolyabb összegeket emészt majd fel.
Abban pedig már csak reménykedni lehet, hogy a kivitelezők nem lesznek kénytelenek alkalmazkodni a tervek kidolgozása során Karácsony naponta változó elképzeléseihez. Egyet azonban biztosra vehetünk: a dugók és a fejetlenség velünk marad.
Karácsony Gergely átgondolatlan lépései miatt az autósok húzták a rövidebbet Budapesten. A főpolgármester először rajtaütésszerűen festetett fel biciklisávokat a körúton, amellyel jelentősen lassította a belvárosi forgalmat. Ezután tavaly nyáron egyszerre kezdte több közlekedési csomópont, így a Blaha Lujza térnek, a pesti alsó rakpart egy szakaszának, a Clark Ádám térnek, és a Lánchíd felújítását. Az eredmény az lett, hogy Budapest sosem látott dugókban fuldoklott. Karácsony Gergely azonban mindezzel nem fejezte be az autósok büntetését, ugyanis 2023-tól a rakpartot lezárja a gépjárművek elől a Lánchídtól délre eső szakaszon, és a forgalmat betereli a belvárosba.
Fotó: Kurucz Árpád