Révész Máriusz szerint ezért rendkívül fontos, hogy a kerékpáros infrastruktúrát még tovább fejlesszék, hiszen komoly igény van rá.
Reményét fejezte ki, hogy a táci kerékpárút segíteni fogja a munkába járást, másrészt a szabadidő eltöltését, különösen akkor, ha sikerül a jövőben hozzákapcsolni a Budapest-Balaton kerékpárúthoz.
Révész Máriusz kiemelte, hogy a magyar kormány soha nem látott pénzösszegeket fordít kerékpárút-fejlesztésre: az uniós forrásokból Magyarország használ a legnagyobb arányban forrásokat ilyen célra.
A kormánybiztos rámutatott, hogy a most átadott 8,6 kilométeres szakaszból egyik irányban négy kilométer hiányzik a Budapest-Balaton kerékpárút eléréséhez, míg a másik irányban 25 kilométernyi kerékpárutat kellene építeni, hogy elérjék a Sió-csatornát. Reményei szerint ezek a fejlesztések a közeljövőben megvalósulhatnak.
Molnár Krisztián, a Fejér Megyei Közgyűlés fideszes elnöke közölte, hogy Tác község Szabadbattyánnal közösen 276 millió forintot nyert a kerékpárút megépítésére. Jelezte, hogy Tác ezen felül közel ugyanekkora összeget fordíthat intézményi fejlesztésekre, bölcsődeépítésre a Terület- és településfejlesztési Operatív Programból (TOP).
Varga Gábor, a térség fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy Dél-Fejér a megye többi részéhez képest elmaradottabb, ezért az uniós források elosztásánál elsősorban gazdaságfejlesztésre és turisztikai célú beruházásokra fókuszáltak. Arra kérte a kormánybiztost, támogassa elképzelésüket, hogy a következő európai uniós fejlesztési ciklusban jusson pénz a kerékpárút folytatására.
Horváth Tamás, Tác független polgármestere nagy örömnek nevezte, hogy az új kerékpárút segítségével Székesfehérvárról sokkal könnyebb lesz két keréken megközelíteni Gorsiumot, az egykori római város romjait. Köszönetet mondott az Orinoco 2002 Kft.-nek, amely két hónap alatt megépítette a több mint nyolc kilométeres utat, amely Szabadbattyán vasútállomásától Tácig tart.
MTI