Az óvári sárkányhajósok próbálták ki először a belvárosi vízi szakaszt. Azt mondják: elég egy kis rutin, és könnyen végig lehet evezni a nehezebb részeken is. „Arra kell figyelni, ha a lejtős szakaszra érkezik az ember, mindenképpen a közepén kell lenni a csúszdának, utána már a víz már levisz magától. Szerintem bárki megpróbálhatja” – mondta Velencei Zoltán.
A Szigetköz fővárosában korábban sok gondot és bosszúságot okozott a Lajta malomági szakasza. Egy határon átnyúló pályázat segítségével sikerült 840 ezer euróból rendbe tenni a folyómedret. „Hosszú ideje csúfoskodott a belváros közepén a lezárt rakpart; mert életveszélyessé is lett nyilvánítva. Féltünk attól, hogy beomlik és veszélyt okoz. Szerencsére osztrák barátainkkal közösen egy, határon átnyúló Lajta-folyó programban sikerült pályázati forrást nyerni az Európai Uniótól. És megújítottuk Királyhidától Móvárig a Lajtát” – nyilatkozta Nagy István polgármester.
A túrázók a malom épülete alatt is átevezhetnek, Mosonmagyaróvár környékén hat új kikötőt használhatnak. A parton vízparti sétányt is kialakítottak, és új hajókat kapott a város a szabadidősportra. „Tizenhét kajak-kenut tudtunk beszerezni illetve öt evezős hajót és három hajószállítót. Ez nagyban segíti a következő években a munkákat. Illetve az egyesület nemcsak túrázással, hanem versenyzéssel is foglalkozik, és a hajószállító mindenképpen fontos a versenysportban is” – közölte Nagy Gábor, a Mosonmagyaróvári Vízisport Egyesület elnöke.
A jövőben a malom épületét szeretnék felújítani, amely alkalmas lehet szállodának. Így a hosszú távú fejlesztésekkel a vízi turizmus egyik központjává válhat Mosonmagyaróvár.