2019. július 16.,
kedd, Valter napja

Pénzt juttat a DK Gyurcsány baráti cégeinek

2019. május 15., szerda 20:04

Fél év alatt csaknem 80 millió forint értékben adott közösségi médiával kapcsolatos megbízást a DK, egy olyan cégnek, amely Gyurcsány Ferenc egykori kabinet-vezetőjéhez köthető - írja a Magyar Nemzet. A napilap arról is beszámol, hogy az összeget a képviselőknek és frakcióknak biztosított támogatásból, azaz lényegében közpénzből fizetik. A Hír TV stábja erről szerette volna megkérdezni Gyurcsány Ferencet és feleségét, de nem válaszoltak a kérdésekre.

A napilap arról ír, hogy Gyurcsány Ferenc egykori kabinetvezetőjéhez és a Bajnai-kormány titokminiszteréhez Ficsor Ádámhoz köthető cégeknek adott megbízatást.

Csakhogy – legalábbis a portál szerint – az egyik Kft.-vel kötött szerződés szinte ellenőrizhetetlen, mivel a megállapodásban kikötötték, hogy a megbízott „tevékenységét jellemzően szóbeli tanácsadás formájában végzi”.

A DK EP-listavezetője elmenekült az újságírói kérdések elől. Helyette a párt szóvivője válaszolt.  Rónai Sándor szerint a Magyar Nemzet hazudik. A két cég azonos összeget, egyenként jóval több mint 38 és fél millió forintot, azaz mindösszesen több mint 77 105 984 forintot kereshet azon, hogy június 30-ig segítik a Demokratikus Koalíció facebookozását és a pártelnök instagram bejegyzéseit is ők felügyelik.

A Magyar Nemzet azt is megjegyezte, hogy a szinte csak nyugdíjasok körében népszerű párt internetes kommunikációra fordított csaknem 80 millió forint – közpénzből származik. Erről viszont szűkszavúan nyilatkozott a szóvivő.

A Magyar Nemzet cikke itt olvasható.

Hír Tv