2024. 12. 13. Péntek Luca, Otília napja
Jelenleg a TV-ben:

Napi aktuális

Következik:

Vezércikk 21:10

Belföld

Mindenki legyen óvatos online vásárláskor!

Mindenki legyen óvatos online vásárláskor - hívta fel a figyelmet a médiaunió "A kulcs te vagy" karácsonyi kiberbiztonsági kampányának tapasztalatai alapján az MTI-nek eljuttatott pénteki közleményében.

  • Mindenki legyen óvatos online vásárláskor!

Kiemelték, a Médiaunió Alapítvány - a KiberPajzzsal közös, második éve futó - "A kulcs te vagy" kampánya az online pénzügyi biztonságra hívja fel a figyelmet.

A tájékoztatás szerint a kampányban azt tapasztalták, hogy kevesebb mint 50 000 forint hirdetési költséggel mintegy 600 figyelmetlen vásárló személyes és banki adatait tudták volna megszerezni egy hét alatt. Az átlagos csalási adatokat nézve, így a 600 embernek akár 400-500 milliós kárt is okozhattak volna.

Ismertették, hogy a közelgő ünnepekre való tekintettel nagykaracsonyiakcio.hu címen hoztak létre egy hihetetlenül olcsó termékeket kínáló kamu-webshopot, mindössze három, mesterséges intelligenciával generált, tökéletesnek tűnő ajándékkal, amelyeket aztán a Facebookon indított hirdetésekkel népszerűsítettek. A Facebookon létrehozott, mindössze 4 követővel rendelkező profilról indított promóciókat 6 napig futtatták, ez idő alatt kevesebb mint 50 000 forintból 36 260 egyéni felhasználót értek el, mintegy 10 százalékuk gyanútlanul rá is kattintott a hirdetések valamelyikére, és közülük 579-en kosárba is tették az adott árut.

A felhasználók több mint fele (1683) 65 év feletti volt, és kiegészítve az 55 év felettiekkel (927), látható, hogy az idősebb internetezők adták az érdeklődök 80 százalékát.

Az óvatlan felhasználókról általánosságban elmondható, hogy a rengeteg figyelmeztetés ellenére is a legalapvetőbb hibákat követték el, amikor a mindössze 4 követővel, 3 bejegyzéssel és 0 értékeléssel rendelkező Facebook-profilról indított hirdetésre kattintottak: nem ellenőrizték a webcím vagy a weboldal üzemeltetőjének hitelességét, sőt átlagosan alig 7 másodpercet töltöttek az oldalon, mielőtt megpróbálták kosárba tenni az árut - írták a közleményben.

Fotó: Shutterstock

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

Századvég: Egyre többen fordulnak el Magyar Pétertől + videó

Századvég: Egyre többen fordulnak el Magyar Pétertől + videó

A Fidesz-KDNP magabiztosan vezet a pártok versenyében, míg Magyar Péter elutasítottsága jelentősen nőtt az elmúlt egy hónapban - ez derült ki a Századvég legfrissebb kutatásából. A vizsgálat szerint az elmúlt időszak botrányai érezhetően ártottak a politikus megítélésének.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!