2020. április 1.,
szerda, Hugó napja

Mérföldkőhöz érkezett a hódmezővásárhelyi tram-train

Hír TV

2018. szeptember 30., vasárnap 12:13, frissítve: vasárnap 13:48

Már fektetik a síneket Hódmezővásárhelyen a tram-train, azaz a villamosvasút belvárosi szakaszán. A beruházás a tervezettnél lassabban halad, de a végső határidő nem forog veszélyben. A 3 és fél kilométeres hódmezővásárhelyi szakasszal jövő év második felére készülhet el a kivitelező. Szeged és Hódmezővásárhely között felújítják a pályát is, az első szerelvények 2020 második felében kezdhetik meg a próbajáratokat.

A villamosvasút építése Szegedtől Békéscsabáig tartó közel száz kilométeres pálya felújításával együtt mintegy 60 milliárd forintba kerül. Lázár János az elmúlt száz év legnagyobb hódmezővásárhelyi beruházásának nevezte a tram-train építését.

„Azért kezdeményeztem ezt a beruházást, és azért harcoltam érte az elmúlt 10 esztendőben, mert az a meggyőződésem, hogy az elővárosi vasút, itt, Hódmezővásárhelyen ez a villamos egy új lehetőséget jelent mindenki számára, idősek és fiatalok számára egyaránt. Egy új életminőség, egy új város, egy új minőség születik ezzel a beruházással” – fogalmazott Facebook-üzenetében Lázár János országgyűlési képviselő.

A beruházás a napokban mérföldkőhöz érkezett, lefektették az első sínpárokat.

„A Bajcsy-Zsilinszky utcában építették ki a teljes rétegrendet a kivitelezők, és most már a sínszál fektetése megtörtént, a sínek a hegesztésének egy része. Jövő héten várható a sínek távtartóinak a behelyezése, illetve elkezdődik a végleges bazaltbeton öntése. Első ütemben a két sín közötti területnek a kiöntése fog megvalósulni, és utána annak a megszilárdulása után az út és a sín közötti sávnak a bazaltbeton kiöntése fog megtörténni” – ismertette a munkafolyamatot Mucsi László városfejlesztési irodavezető.

A kivitelező októberben az Ady Endre utcán is előkészíti a vasúti pálya építését. Először a 600 voltos kábelt fektetik le, majd a pálya alapját építik meg.