A lap kiemelte: a közlekedési vállalat szerint a járműveket felújító orosz cég hozzájárult a beszereléshez. A közbeszerzési eljárást majd csak akkor lehet kiírni, ha az üzemeltetési szempontból fontos összes információ összeáll. Azt nem tudni, hogy ez mikorra várható, és mennyibe fog kerülni a projekt - jegyezték meg.
A BKV tájékoztatása szerint a kétféle klímarendszer működési elve között nincs különbség, a megvalósítás és a hosszabb távú üzemeltetés szempontjából viszont lehetnek eltérések.
A megkötött szerződés értelmében az orosz cégnek bármiféle változtatáshoz hozzá kell járulnia, különben elvész a kocsikra adott harminc év garancia. A Magyar Nemzet érdeklődésére a BKV tudatta, hogy a Metrovagonmas jóváhagyta az ideiglenes klímarendszerek felszerelését.
A lap úgy fogalmazott: nehéz megjósolni, mikor valósulhat meg Karácsony Gergely főpolgármester választási ígérete.
Tavaly márciusban a városvezető úgy nyilatkozott: minden kocsit biztosan nem tudnak klímásra állítani, de a munkát el fogják kezdeni. Szavai szerint jó eséllyel már 2020-ban megindulhat a 3-as metró szerelvényeinek klimatizálása - idézte fel a Magyar Nemzet.
A lap azt is megjegyezte, hogy néhány éve Karácsony Gergely pártjának, a Párbeszédnek a képviselői félmeztelenül utaztak az általuk szaunának nevezett metrón, és azt követelték az akkori városvezetéstől: érje el, hogy biztonságos és kényelmes legyen a budapesti tömegközlekedés, vagy mondjon le.
A főpolgármester tavaly azt közölte, hogy a klímaberendezések beszerelése elsősorban nem anyagi kérdés, a forrás rendelkezésre áll a projektre.
"A pénz tekintetében a kérdés csak az, hogy a költségeket lenyeletjük-e az orosz beszállítóval, a városnak járó kötbér terhére. Ennek érdekében jelenleg is pereskedünk" - írta Karácsony Gergely.
A Magyar Nemzet érdeklődésére a BKV azt közölte, hogy az orosz gyártóval a kötbér miatt zajló per jelenleg első fokon folyamatban van.
MTI