2020. március 31.,
kedd, Árpád napja

Kirúgta a 168 Óra az álhírgyártó munkatársát

Magyar Nemzet

2020. január 22., szerda 08:31

A 168 Óra a mai nappal megszünteti annak az újságírójának a munkaviszonyát, aki a lap vezetésének engedélye nélkül az online felületükön közzétette a Kivették Adrienn petevezetékét a miskolci kórházban, de ezt csak három évvel később, mástól tudta meg című cikket – tájékoztatta a Magyar Nemzetet Rózsa Péter, a portál főszerkesztője.

 

Szavai szerint a lap vezetése sem a cikk január 16-i első, sem pedig a később készült változatát nem tartotta közlésre alkalmasnak, ám ennek ellenére az oldal szerkesztője egy nappal később, a szolgálati utat megkerülve, önkényesen kitette a honlapra. Ezt észlelve Rózsa másnap, január 17-én délelőtt telefonon egyeztetett a helyettesével – mivel éppen külföldön tartózkodott –, és azonnal levetették az írást.

Figyelemre méltó, hogy a múlt csütörtökön közzétett cikket – amely számos hamis információ mellett Nagy Gábort, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kórház orvos igazgatóját rasszizmussal rágalmazta – már múlt pénteken eltávolították, de a szerző elbocsátásáig négy teljes nap telt el, amely alatt a Magyar Nemzet is megkereste a hírportált.

Bár Rózsa Péter hétfőn a Magyar Nemzet kérdésére nem cáfolta, hogy hibáztak, úgy gondolta, hogy nem kell helyesbítést közölniük, és a félretájékoztatásért sem kell elnézést kérniük az olvasóiktól, hiszen szavai szerint a cikk közlésekor még nem állt rendelkezésükre minden információ, s az említett páciens által a lapjuknak adott interjú exkluzivitását akarták érvényesíteni a közléssel.

A főszerkesztő a frissebb értesüléseik mellett a cikk kapcsán támadt jelentős médiavisszhangot és az ügyben folyó több nyomozást jelölte meg annak okaként, hogy átdolgozásáig eltávolították az anyagot a portáljukról. Mint mondta, felvették a kapcsolatot a kórházzal is, amelynek vezetése jelezte feléjük együttműködési készségét.

Magyar Nemzet