Kásler Miklós közölte, az egyeztetésen kiemelten foglalkoztak a nemzetiségi oktatás kérdésével, és azzal, hogy mindkét ország fejleszti a másik nyelvének oktatását a nemzetiségi iskolákban: Magyarországon Pécsen, Szombathelyen és Budapesten.
A magyar miniszter fontosnak nevezte, hogy a nyelvtanárokat az anyaország nyelvi közegében képezzék ki és továbbképzéseket is biztosítsanak nekik.
Radovan Fuchs horvát oktatási és tudományügyi miniszter hangsúlyozta: az általános és középiskolákban megvalósuló eddig is sikeres együttműködést tanárcserékről szóló szándéknyilatkozattal szeretnék bővíteni.
Kásler Miklós arról is beszélt: lényegesnek tartják a magyar és horvát irodalmi alkotások - regények, versek - lefordítását egymás nyelvére, "közkinccsé tételét", akár az iskolai tananyagokba történő beépítését is.
A magyar miniszter megjegyezte: akár új tudományágakban is alakíthat ki a két ország együttműködést, nemcsak a műszaki, hanem például a társadalomtudományokban is.
Úgy fogalmazott: a két ország 800 éves közös történelme biztos alapot nyújt az építkezésre.
A találkozón a két miniszter áttekintette a koronavírus-helyzetet is. Kásler Miklós hangsúlyozta: mindkét ország hasonló megoldásokhoz folyamodott a védekezésben, és sok olyan tapasztalatot gyűjtöttek - például a digitális oktatásban - amelyet hasznosítani lehet. Megjegyezte: a digitális oktatásban megnyílt lehetőségeket nemzetközileg is ki lehet használni.
Radovan Fuchs a sajtótájékoztatón köszönetet mondott a magyar kormánynak a horvátországi földrengés után nyújtott segítségért.
MTI