2024. 04. 20. Szombat Tivadar napja
Jelenleg a TV-ben:

Hazahúzó

Következik:

Szigorúan titkos - Magyarország a Varsói szerződésben 03:00

Belföld

ITM: A közlekedési ágazattal szemben elvárás a környezetkímélő technológia alkalmazása

A magyar kormány fokozatosan zöldre váltja a magyarországi közlekedési rendszert, az ágazattal szemben kiemelt elvárás az energiatakarékos és környezetkímélő technológiák alkalmazása - hangsúlyozta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. és a kínai vasúti járműgyártó között létrejött szerződés aláírási ünnepségén, Budapesten.

  • ITM: A közlekedési ágazattal szemben elvárás a környezetkímélő technológia alkalmazása

A megállapodás alapján a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Company Ltd. (CRRC ZELC) a Cargo Hungaria számára környezetbarát, kifejezetten árufuvarozásra optimalizált villany-hibrid tolató és nagyteljesítményű vontató mozdonyokat fejleszt és gyárt.

Az államtitkár elmondta, az ITM közlekedési jövőképe szerint 2030-ra a vasúti közlekedésnek műszaki, pénzügyi és környezeti szempontból is fenntarthatóvá kell válnia, a Rail Cargo Hungaria és a kínai vállalat innovatív kezdeményezése fontos előrelépést hozhat ezen a téren - tette hozzá Mosóczi László.

Az államtitkár kiemelte, a kormány számos intézkedése és programja szolgálja a környezetet kevésbé terhelő közlekedési módok, műszaki megoldások térnyerését, a járműállományok megújítása hozzájárulnak a klímavédelmi célok eléréséhez, az életminőség javításához.

Az ITM államtitkára felidézte, hogy a következő években részben hazai gyártókapacitásokra támaszkodva 6000 autóbuszt cserélnek le a helyi és helyközi közlekedésben, a fenntartható közlekedés térnyerését segíti az elektromos autózást ösztönző járművásárlási támogatás, a töltőinfrastruktúra-fejlesztési program.

Mosóczi László kijelentette, az innovációs tárca ágazati stratégiai célként kezeli a villamos vontatás folyamatos kiterjesztését, 2010 óta a villamosított vasúti vonalszakaszok összes hossza mintegy 400 kilométerrel, a teljes hálózathoz viszonyítva 36 százalékról 41 százalékra nőtt, ez az arány az előkészítés alatt lévő további fejlesztések megvalósítása esetén 50 százalék lesz, ezzel a villamosított szakaszok hossza 3400 kilométerre növekszik.

Az ITM államtitkára kitért arra, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium a közelmúltban stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Rail Cargo csoport hazai cégeivel, ebben megfogalmazták, hogy törekednek a vasúti árufuvarozás részarányának növelésére a fenntartható fejlődés érdekében.

Mosóczi László elmondta, a Rail Cargo Hungaria és a kínai vasúti járműgyártó cég közös projektje elősegíti Magyarország és Kína gazdasági együttműködésének elmélyítését, és utalt arra, kínai közreműködéssel valósul meg a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése, kétvágányúsítása. Ezzel Magyarország kínálja majd a kínai áruk leggyorsabb szállítási útvonalát a görögországi kikötők és Nyugat-Európa között - tette hozzá az államtitkár.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke rámutatott arra, hogy a cégcsoport stratégiájának fontos eleme a technológiai fejlesztés iránti elkötelezettség, a környezettudatosság, és ebbe illeszkedik a villany-hibrid mozdonyok beszerzése.

A Rail Cargo Hungaria közleménye szerint a megállapodás értelmében 4 évre bérbe veszik a járműveket, a bérleti szerződés magában foglalja a járművek teljeskörű karbantartásának kiadásait is. Amennyiben a hibrid mozdonyok az elvárt teljesítmény szerint fognak működni, a Rail Cargo Hungaria élhet további bérlési, vagy vásárlási opció lehetőséggel, illetve kedvező feltételekkel rendelhet további 20-20 járművet mindkét típusból.

A tolatómozdonyokkal a Rail Cargo Hungaria Magyarországon lát majd el feladatokat, a vontatómozdonyokat pedig Magyarországon kívül Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában fogja közlekedtetni.

A kifejlesztendő nagy teljesítményű hibrid üzemű vontató villanymozdonyokba és a tolatómozdonyokba szerelt úgynevezett super last mile battery pack lehetővé teszi majd a haladást egyes felsővezetékkel nem rendelkező szakaszokon. Ilyen esetben a közlekedéshez szükséges energiát az akkumulátorokból nyerik a mozdonyok, erre a megoldásra például az iparvágányok jelentős részénél van szükség - tájékoztatott a Rail Cargo Hungaria.

MTI

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

Szijjártó Péter: a béke színe a narancs, a béke neve Fidesz + videó

Szijjártó Péter: a béke színe a narancs, a béke neve Fidesz + videó

Az idei európai parlamenti (EP) választáson újra döntést kell hozni a háború vagy béke kérdésében, márpedig a béke színe a narancs, a béke neve Fidesz - jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten a Fidesz kampánynyitó rendezvényén.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!