Vitézy Dávid szerint a FUTÁR teljes mértékben kiváltja majd a budapesti felszíni tömegközlekedés korszerűtlen rendszerét. A flottakövető rendszernek már rég működnie kellene a BKV-nál a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint. Dorner Lajos a BKK-t okolja a 4 éves csúszásért, amit részben a 2010-es kormányváltás utáni kivitelező váltással magyaráz. „Az utasok számára minél több és pontosabb információt kell közölni ahhoz, hogy gyorsabban és kevesebb átszállással tudjanak eljutni a céljukhoz, üzemi szinten pedig megtakarításokat tud eredményezni, ami megint csak valahol az utasok számára lesz jó, hiszen nem kell majd annyival emelni a jegyek árát, mint egyébként kellene” – mondta Dorner Lajos a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke.
A napi 1400 buszt és 600 villamosjáratot irányító diszpécserek és a járművezetők között új rádiórendszer épül ki. A megállóhelyeken és a járműveken kijelzők segítik, hogy az utasok valós idejű információkat kapjanak. A főbb csomópontokban már felszerelték az információs táblákat. Némelyik működik, többségét még letakarva tartják. „A központban látják, hogy hol van a busz a térképen a műholdas pozíció alapján, látják, hogy a menetrendhez képest hogyan halad, tehát azonnal be tudnak avatkozni ha mondjuk két 29-es busz utoléri egymást a vonalon, akkor azonnal tudnak szólni a másodiknak, hogy menjen lassabban vagy előzze meg és segítsen a másiknak, hogy ne legyen akkora zsúfoltság, tehát azonnal be tudunk avatkozni, vagy ha netán metró vagy villamos pótlás van egy baleset miatt, akkor annak a megszervezése sokkal gyorsabban tud megtörténni ebben a rendszerben.
Vitézy Dávid azt ígéri, a BKV-nál dolgozó adatrögzítők száma az új rendszer miatt csökkenni fog, de a diszpécsereknél nem lesz létszámleépítés. A feleslegessé váló munkaerőt a fővárosi közlekedési társaság az induló négyes metró vonalára fogja átcsoportosítani.