A főváros fejezze be az autósok üldözését.
Ezt a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár jelentette ki a Népszavának adott interjújában. Fürjes Balázs szerint autóval közlekedni nem deviancia. Sokaknak elengedhetetlen eszköz ez a munkába járáshoz, a családi élet szervezéséhez. Hozzátette:
a szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is.
A főpolgármester még a járványhelyzet idején döntött arról, hogy több pesti főútvonalon is egy sávra szűkíti az autós forgalmat. Mondván, hogy a az új helyzet miatt átalakultak a közlekedési szokások.
A főpolgármester helyettese korábban a Hír TV kérdésére elismerte: a Karácsony Gergely által ideiglenesnek nevezett biciklisávok lehet, hogy véglegesek lesznek. Dorosz Dávid azt mondta: szeptemberig tesztüzem van. Ám ez az autósoknak nem tetszik.
A Karácsony által vezetett fővárosi önkormányzat erről egyetlen autós érdekvédelmi szervezettel sem egyeztetett.
Karácsony Gergely leblokkolt az ATV műsorában, amikor a műsorvezető arról kérdezte, hogy vezet-e. A főpolgármester látszólag nem tudta az autósok helyébe képzelni magát, de azt állította nem fél a kritikáktól. Ezért hétvégenként le is zárta a pesti Alsó-rakpartot, amit a gyalogosok sem használnak. A forgalom viszont így a belvárosi utakra terelődik.
Több kerületben is drágul a parkolás
A parkolási díjakhoz is hozzányúltak. Itt az Örs Vezér terénél évtizedek óta ingyen lehetett parkolni. Zugló balliberális vezetése most ezt a környéket is díjkötelessé teszi. Augusztus elsejétől csaknem 300 forintot kell majd fizetni egy órányi várakozásért. Karácsony Gergely utódja, Horváth Csaba azzal magyarázza a parkolási zóna bővítését, hogy így lesz hely a BKV buszainak.
A fővárosi közgyűlés nem csak Zuglóban, hanem még további három kerületben is drágább lesz a parkolás. Eszerint a II., a XII., és a XIII. kerület egyes zónáiban egy kategóriával feljebb ugranak a díjtételek. Budapesten ötféle díjtétel létezik, egy kategóriányi ugrás pedig óránként csaknem 100 forint emelkedést jelent.
A Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint a parkolás, mint forgalomszabályozás fontos dolog lenne akkor, ha Karácsony és csapata jól csinálná.
Karácsony nemrég radikális forgalomcsillapítási koncepciót fogadott el. Több helyen 50-re csökkentenék a 70-es sebességhatárokat Budapesten, a főutakon kívül pedig egységesen 30 kmper óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség.
Hír TV