Az ünnep után ismét megteltek az üzletek. Van, aki ilyenkor vásárol többet. Sokan viszont nem vásárolni jöttek: a két ünnep között viszik vissza a karácsonyra kapott hibás vagy nem tetsző ajándékot.
A forgalmazó a hibás terméket köteles visszavenni, ha az áru mérete vagy színe nem megfelelő, akkor a kereskedő jóindulatán múlik, hogy engedélyezi-e a cserét.
„A hibás terméket a blokkal együtt a vásárlás helyszínére kell visszavinnie a fogyasztónak, és ott, abban az üzletben kell intézni a kifogását, ami annyit jelent, hogy ha hibás a termék, akkor cserét kérhet. Amennyiben erre nincsen lehetőség, tehát nem javítható a termék, vagy nem tudja kicserélni a kereskedő, akkor beszélhetünk adott esetben a pénz, a vételár visszatérítéséről. Ha nincs meg véletlenül a csomagolása a terméknek, de hibás az árucikk, azt a kereskedőnek abban az esetben is javítania vagy cserélnie kell” – mondta Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.
Az üzletvezetők azt mondják, az utóbbi években már egyre kevesebb a visszáru.
Higiéniai okokból nem minden terméket cserélnek vissza az üzletekben. A pénzt csak akkor köteles visszafizetni a kereskedő, ha a megvásárolt termék három munkanapon belül meghibásodik, és nem lehet megjavítani.
Belföld
Csak számla ellenében cserélik a hibás termékeket
2013. december 27., péntek 12:57 | Frissítve: 2013. december 27., péntek 15:33
| KaG