Német óra egy szegedi két tannyelvű általános iskolában. Itt az alsósoknak heti négy, a felsősöknek pedig heti öt nyelvórája van. A szülőknek azt szokták tanácsolni, hogy a gyerekek inkább a némettel kezdjék a nyelvtanulást.
A Tarjáni Két Tannyelvű Általános Iskola munkaközösség-vezetője szerint jobb, ha egy gyerek egy nehezebb nyelv tanulásával kezdi el a nyelvtanulási gyakorlatot, mert arra ráépíteni a könnyebbet mindig sokkal egyszerűbb. Mint Kovács Éva fogalmazott: a német a viszonylag bonyolult nyelvek közé tartozik; aki ezt tanulta, az nagyon jól tudja, hogy a németet tanulók horrorja a különböző névelők, aztán az igeragozás sem egyszerű, az angol, vagy akármelyik másik nyelv ehhez képest jóval könnyebb.
„Or watched cruel sports...”. Egy másik iskola – másik nyelv. Épp a XVI. század Angliájáról olvasnak a gyerekek. Már első osztályban elkezdenek angolul tanulni. Minden nap van nyelvóra. Aztán felső tagozaton már angolul tanulják a környezetismeretet és a történelmet, majd hetedik osztálytól a biológiát és a földrajzot is.
Az oktatási államtitkárság még dolgozik a nyelvoktatási stratégián. Azt szeretnék, ha a diák középiskolában tovább tanulhatná azt a nyelvet, amit az általános iskolában elkezdett. Hoffmann Rózsa szerint ellenkező esetben, „megint ott leszünk, ahol ma vagyunk, hogy az érettségizőknek csak csekély hányada tud megfelelő szinten egy idegen nyelvet”. Az oktatási államtitkár hozzátette: nem az angolt akarják száműzni, hanem a német mellett is érveltek.
A két nyelv között továbbra is választani lehet majd az általános iskolákban. A középiskolában aztán csoportbontásban oktatnák tovább a nyelveket, hogy a kezdők és a haladók is eredményesebbek legyenek.