2024. 03. 29. Péntek Auguszta napja
Jelenleg a TV-ben:

Radar

Belföld

A Fidesz sokkal jobban mozgósít Facebookon mint az ellenzék

A Facebookon toronymagasan a Fidesz mozgósít a leghatékonyabban, az ellenzéki pártok közül a Gyurcsány-párt váltja ki a legtöbb aktivitást, a Jobbik és az MSZP kampánya pedig a közösségi médiában is összeomlani látszik. A Médianéző Központ a pártok mozgósítási potenciálját vizsgálta az EP-kampány utolsó két hetében, 2019. május 11. és 24. között, a Facebookon.

  • A Fidesz sokkal jobban mozgósít Facebookon mint az ellenzék

A kampány mozgósító szakaszában minden párt nagy hangsúlyt fektetett az online, Facebook alapú aktivizálásra. A Facebook pedig olyan terep, ahol a pártok mozgósító képessége és sikeressége tetten érhető, pontosan mérhető és egymáshoz hasonlítható a pártok teljesítménye a bejegyzéseiken születő interakciók (kedvelések, megosztások, kommentek) alapján.

Minél több egy párt Facebook oldalán található bejegyzéseken az interakció, annál több emberhez jut el az adott üzenet, hiszen az adott felhasználó ismerősei is látják a reakciót, ezzel pedig az adott párt mozgósítási potenciálja is meghatványozódik.

Sikeres Fidesz-mozgósítás

A kampány legintenzívebb, mozgósító időszakában a Fidesz tudta messze a legtöbb embert aktivizálni, hiszen a vizsgált időszakban az összes, 1,1 millió interakció 59 százalékát, azaz 643 ezer reakciót a kormánypárt generálta a közösségi médiában. A korábbi elemzésekkel összehasonlítva ez azt mutatja, hogy a Fidesz messze kiemelkedik a pártok mezőnyéből és egyik ellenzéki formáció sem tudott csökkenteni mozgósítási hátrányán a kormánypárthoz képest.

 

 

Az ellenzéknél a Gyurcsány-párt vezet

Az elmúlt hónapokban már megszokhattuk, hogy a Facebookon a legpotensebb ellenzéki párt a Demokratikus Koalíció, amely a kampányhajrára nemcsak megőrizte, de még növelte is előnyét a többi ellenzéki párttal szemben (17 százalék, 182 ezer interakció). Érdekesség, hogy a DK-hoz képest feleannyi interakciót kiváltva ugyan, de a Párbeszéd (8 százalék, 93 ezer) feljött a harmadik helyre, ami valójában nem a párt sikerességének, hanem a versenytársak kudarcának tudható be.

A magukat modern, fiatalos pártoknak előszeretettel bemutató Momentum (3 százalék, 35 ezer) és LMP (1 százalék, 7 ezer) továbbra is a lista legvégén kullog.

Összeomlott az MSZP és a Jobbik kampánya

A kampány két nagy vesztese egyértelműen az MSZP és a Jobbik.

A korábbi vizsgálatok még stabil dobogós helyezést mutattak ki a szebb napokat látott egykori radikális pártnak, mára azonban arányaiban felére esett az általuk kiváltott reakciók száma a közösségi médiában, hiszen a korábban mért 14 százalékos részesedésük a kampány finisére mindössze 6 százalékra esett vissza (68 ezer interakció).

Bár a szocialisták a korábbiakban sem bizonyultak hatékony Facebook-használónak, de ezen a választások véghajrájában sem sikerült változtatniuk és a Jobbikhoz hasonló eredményt tudhatnak magukénak (6 százalék, 68 ezer).

Ennél is beszédesebb azonban, hogy ez az a két párt, amelyek nemhogy növelték volna követőik számát, hanem folyamatosan iratkoznak le hivatalos Facebook-oldalaikról. A vizsgált időszakban nem volt olyan nap, hogy ne hagyták volna el a néppártosodott Jobbikot a követői, így átlagban napról-napra 67 felhasználót vesztett a párt, míg a szocialistákat naponta nagyjából tízen hagyták faképnél.

 

Módszertan

Az elemzés a Fidesz, a Demokratikus Koalíció, a Párbeszéd Magyarország, a Magyar Szocialista Párt, a Momentum Mozgalom, a Lehet Más a Politika és a Jobbik Magyarországért Mozgalom hivatalos Facebook-oldalaihoz kapcsolódó interakciókat (kedvelés, megosztás, komment) vizsgálta 2019. május 11. és 2019. május 24. között. (A korábbi elemzések azonos módszertan mellett a 2019. március 7. és 2019. április 5. valamint az 2019. április 6. és 2019. május 10. közötti időszakot dolgozták fel.) Az adatok forrása: socialbakers.com, az adatok lekérésnek dátuma: 2019. május 25., az adatok ezres értékig kerekítettek.

 

Hír TV

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!