„(…)Széchenyi lakoma és bál is lesz február 1-jén, immáron 103. alkalommal.”
– vezette fel a Paletta első témáját Szani Roland.
„Igen. 1864 óta számoljuk a Széchenyi lakomákat illetőleg a Széchenyi bálokat, amelyeket a háborús éveket és a kommunizmusnak az időszakát leszámítva minden évben volt Széchenyi lakoma vagy bál. 1864-től kezdve először a főrendek jöttek össze és megemlékeztek Széchenyinek a munkásságáról és mindig dicsőítő beszédek hangzottak el ezeken az estéken, aztán 1907-től számítjuk azt, hogy bálként is megjelent és a kettőt össze is vonták (…).”
– mondta Rubovszky András.
103. Széchenyi lakoma és bál a Pesti vigadóban
„Ha az amerikai filmek világából indulunk ki, akkor hát az jelenik meg a szemeink előtt képként, hogy akkor narancssárga ruhában vannak alapvetően kopaszra borotvált fejjel és egy kolostorban vagy egy templomban naphosszat edzenek, gyakorolnak és meditálnak. Valami ilyesmi kép él bennünk filmek által a Shaolin Kung Fu-ról, de nyilván nem csak erről van szó egyébként.”
– mondta Szani Roland.
„Hát, igen! Ez egy életforma végülis. 1500 éves a Shaolin Kung Fu és valóban úgy épül fel, hogy először a harcművészet: rövid fegyverek, hosszú fegyverek, később meditáció és a végén a teljes elmélyülés."
- részletezte Robert Lyons.
„1894-ben Somossy Orfeum néven jött létre, majd 1923-ban kapta meg azt a nevet, amit ma is használ ott a Nagymező utcában: Budapesti Operettszínház, és hát igazgatók jöttek-mentek a sok-sok év alatt és hát lassan egy éve most már te vagy ott abban az irodában, amire ki van írva, hogy direktor.”
– intézte szavait vendégéhez a műsorvezető.
„Igen, 2019. február 1-jén foglaltam el a Budapesti Operettszínház főigazgatói székét és azóta dolgozunk.”
– válaszolt Kiss-B. Attila.
„Úgy ültetek be, mert hogy többen adtátok be a pályázatot, hogy nem kizárni szeretnétek műfajokat, hanem azt szeretnétek, hogy az egy ilyen kreatív alkotóműhely legyen, ahol egyébként megjelenhet bármi, nyilván a műfaj sajátosságainak megfelelően."
- vetette közbe Szani Roland.
„Úgy fogalmazok, hogy bármi, ami zenés, színházi produktum és értéket képvisel. Tehát nem szabom meg a műfajok határát, hiszen a műfajok mindig utólag írhatók körül, mindig az utókor látja, hogy pontosan mi is volt az, ami ott zajlott(…).”
- tette hozzá Kiss-B. Attila.
Hír TV