2024. 03. 29. Péntek Auguszta napja
Jelenleg a TV-ben:

Radar

Sportmagazinba rejti propagandáját a kormány

2017. október 5., csütörtök 15:44, frissítve: csütörtök 22:07

Az ellenzéki és a kereskedelmi szórólapok adóját növelné, saját propagandaanyagai termékdíjadóját törölné a kormány. A reklámszövetség tiltakozik, ugyanis akárcsak korábban a reklámadónál, ezúttal sem egyeztetett a szakmával a kabinet.

„Úgy egészében a magyar társadalomban az 1980-as évek közepétől egészen 2010-ig a sport az egy megtűrt mostohagyermek volt. 2013-tól azonban az Orbán-kormány stratégiai ágazattá minősítette a sportot, így mára az is jobban teljesít” – vezette fel Németh Szilárd a birkózóknak szánt legújabb propagandaanyagot.

A Karfiolfül magazin mellékleteként kapják meg a sportolók a kis kék füzetet, 1,2 millió forintért, ami a többi közt sikerként emlegeti a fideszes politikus alapítványa által építendő csepeli birkózóstadiont is.

– Miért érezték úgy, hogy erre a kiadványra szükség van? Talán nem érezték úgy a birkózók, hogy fejlődik a sportág?
– Köszönjük a rosszindulatú kérdést! De, úgy érezzük hogy fejlődik, erről beszéltünk az elmúlt fél órában, és pont ezért készült ez a kiadvány, hogy összefoglaljuk a birkózók számára is, hogy mi történt. Holnap egyébként ezt a kiadványt a birkózók közgyűlésén is ki fogjuk osztani – válaszolt a fideszes politikus.

Az ellenzéki pártok szórólapozását közben a környezetvédelmi termékdíj emelésével lehetetlenítené el a kabinet.

„Úgy fogalmazták meg a törvényt, hogy lényegében minden szórólap, minden időszaki kiadvány, minden olyan politikai jellegű termék, amit egyébként egy klasszikus országgyűlési vagy európai parlamenti kormányzati kampány során minden egyes párt vagy párthoz nem tartozó független jelölt vagy szereplő használ, az egy olyan brutális emelést kapott környezetvédelmi okokra hivatkozva, amely nagy mértékben ellehetetleníti és mérsékelni fogja azokat az eszközöket, azokat a felületeket, amelyek általában rendelkezésre állnak egy-egy ellenzéki politikai oldalnak vagy szereplőnek” – mutatott rá Mirkóczki Ádám, a Jobbik szóvivője.

Tiltakozik a Magyar Reklámszövetség is, mivel a módosítás a reklámújságokat is hátrányosan érintené – ráadásul a törvénytervezetről, ahogy korábban a reklámadónál, a termékdíjnál is elmaradt a szakmai egyeztetés.

„Ennek az emelésnek az okát nem látjuk, és azt sem, hogy a 35 százalékos hatalmas emelésre miért van szükség. Kértük a jogalkotót, ha van hatástanulmány, akkor bocsássa ezt rendelkezésünkre. A lakosság számára nem nagyon értelmezhetők ezek a számok, de ha azt mondom, hogy ezen vállalkozások adóterhe nagyságrendileg 1 milliárd forinttal nő, akkor már egy kicsit nagyobb számról beszélünk” – mondta Urbán Zsolt szövetségi elnöke.

A jogszabály-módosítás a kormánypropagandát várhatóan nem érinti – az állami szervezeteket ugyanis felmentenék a termékdíjfizetés terhe alól.

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!