Nem keresik tovább a malajziai utasszállítót
A maláj légitársaság Boeing 777-ese 2014 márciusában tűnt el Dél-Ázsia partjainál. „Megerősítjük, hogy az MH370-es járattal megszakadt a kapcsolat hajnali 2 óra 40 perckor, és a gép eltűnt a civil irányítás radarjáról. Kevesebb mint egy órával korábban indult a gép Pekingbe Kuala Lumpurból, de eddig semmi nyomát nem találtuk, hogy milyen irányba mehetett tovább a gép” – közölte Ahmad Jauhari Yahya, a cég igazgatója az eltűnés után.
Az utasok többsége kínai volt, Pekingben tüntetést is tartottak a maláj légitársaság központja előtt és a reptéren, mert a hozzátartozók lassúnak tartották az információáramlást. Azt hamar kizárták, hogy a pilóták szándékosan zuhantak volna le. Végül többek között katonai radarokról gyűjtött információk alapján tudták rekonstruálni, hogy a gép a tengerbe csapódott, csakhogy roncsokat sehol se találtak.
A kutatást a maláj hatóságok mellett kínai és ausztrál csapatok végezték, de még az amerikai haditengerészettől is kaptak segítséget: ők tengeralattjárókkal segítették a kutatást. Két év alatt egy 120 ezer négyzetkilométeres területet fésültek át – összehasonlításként: Magyarország területe 93 ezer négyzetkilométer. Néhány roncsot 2015-ben találtak a Reunion szigeten, aztán később Mozambik partján is. Ezeket valószínűleg az áramlatok sodorták ide.
A maláj légitársaságnak rossz éve volt 2014-ben: az ő utasszállítójuk volt az is, amelyet a kelet-ukrajnai Moszkva-barát lázadók lőttek le orosz rakétával. A cég részvényeinek az értéke felére esett, és hatezer dolgozót kellett elbocsátaniuk, hogy a csődöt elkerüljék.