Hatalmas bukás vagy átmeneti bizonytalanság? – ezt találgatják a piaci elemzők a Facebook-részvények árfolyamának hétfői 11 százalékos esése után. A világ legnagyobb közösségi oldalát múlt hét pénteken vezették be az amerikai tőzsdére. A részvénykibocsátást eddig soha nem látott várakozás előzte meg, ezért a részvényekért magas árat, 38 dollárt kértek. Ez az összeg viszont egyes szakértők szerint több volt, mint amit a papírok valóban értek. Szerintük a hétfői zuhanást az okozta, hogy a befektetők nem látnak működőképes üzleti modellt a hivatalosan több mint 100 milliárd dollárt érő vállalat mögött.
„Jelenleg minden a közösségi oldalakról szól, különösen a fiatalok körében, ez viszont nem jelenti azt, hogy profitálni is lehet belőlük” – mondta Joseph Foudy közgazdászprofesszor. „A levegőből és a vízből sem tudnak pénzt csinálni a vállalatok, pedig ezek nélkül meghalnánk. Az, hogy a Facebookon minden barátunk ott van, még nem jelenti, hogy a reklámbevételek is biztosítva lennének” – vélekedett a professzor.
Más piaci elemzők viszont két kereskedési nap után még nem írnák le a 900 millió regisztrált tagot számláló közösségi portált. Mark Zukerberg, aki a cége pénteki tőzsdei bevezetését esküvővel ünnepelte, a lehangoló hétfői eredmény ellenére továbbra is bízik a sikerben. Hétfőn kiadott közleményében arra számít, hogy 2015-ig a megduplázódnak közösségi oldal reklámbevételei.