Szombatra véget ért a sorban állás Föld egyik legforgalmasabb és legfontosabb vízi útja előtt. Majd egy hétbe telt, mire az egyiptomi hatóságok felszámolták a torlódást és mind a 422 várakozó hajó átkelhetett a csatornán.
Még az amerikai Dwight Eisenhower repülőgéphordozó is áthaladhatott a csatornán. Arról nem szóltak a hírek, hogy a monstrum elsőbbséget kapott az egyiptomi hatóságoktól, azaz tolakodott vagy szépen kivárta a sorát.
A japán tulajdonban lévő, tajvani cég által üzemeltetett, de panamai zászló alatt hajózó szuper konténerszállító március 25-én fordult keresztbe a csatornán. Bár a vizsgálat még nem zárult le, de egyes vélemények szerint az erős homokvihar és emberi mulasztás okozhatta a szerencsétlenséget.
A balesetben sem a legénység, sem a Kínából Európába konténerekben szállított árú nem sérült meg, és olajszennyezés sem történt. Hatalmas kár érte azonban a világgazdaságot. A globális ellátási láncban raktárkészlet nélkül dolgoznak a gyárak, amelyek közül sok alkatrészek-hiány miatt leállt. Ideiglenes konténerhiány keletkezett, megnőttek a tengeri szállítási díjak, és az olajár is, összességében 0,2-0,4 százalékpontot faragott le a baleset a globális kereskedelem idei növekedéséből.
A Földközi-tengert a Vörös-tengerrel összekötő 193 kilométer hosszú csatornán nem olcsó az átkelés, de Afrika megkerülése hét nappal hosszabb, és drágább is a többlet üzemanyagköltség miatt. Abdel-Fattah esz-Szíszi egyiptomi elnök azt ígérte, hogy új beruházásokkal biztonságosabbá teszik a vízi utat, kizárva a hasonló baleseteket a jövőben. Az Ever Given egyszer már okozott felfordulást a hajóközlekedésben, igaz nem ekkorát. 2019-ben Hamburg közelében egy komphajóval ütközött, akkor az Elba folyón bénítva meg a hajóforgalmat.
HírTV