2024. 04. 28. Vasárnap Valéria napja
Jelenleg a TV-ben:

Televíziós vásárlási műsorablak

Következik:

Szélesvásznú történelem - Körhinta 11:05

VW-botrány: kétmillió manipulált motor készült Győrött

,

2015. szeptember 29., kedd 19:42, frissítve: szerda 06:50

Magyarországon nem tervezik a dízelautók forgalmazásának korlátozását – jelentette ki Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. A Volkswagen-csoport körül kirobbant botrány miatt azonban a tárcavezető egyeztet majd a Magyarországon termelő járműgyártókkal. A tizenegymillió problémás motorból kétmillió a győri Audi-gyárban készült.

Információink szerint a dízelbotrány egyelőre nem érezteti hatását az autókereskedések forgalmán, de egy általunk megkérdezett eladó kamerán kívül jelezte: szinte nincs is a fő a vásárlási szempontok között a gépkocsik károsanyag-kibocsátása. A botránytól függetlenül azonban a behozott autók között már egyre több a benzines modell.

„Most kicsit megfordult a trend. Az idei statisztikában érdekes módon – mi is nagyon csodálkoztunk – az látszik, hogy sokkal több benzinest hoztak be a használt autók között” – mondta Winkler Róbert, a Totalcar.hu vezető szerkesztője.

A botrány nemcsak erősítheti ezt a trendet, de érzékenyen érintheti a magyar gazdaságot, hiszen a járműgyártás a teljes GDP mintegy 5 százalékát adja.

Nem tudjuk még, hogy ennek a globális hatásai milyenek lesznek, a VW-csoportot milyen mértékben érinti, kell-e emiatt munkahelyeket megszüntetnie a cégnek, az eladások hogyan alakulnak.

A nemzetgazdasági miniszter kedden úgy nyilatkozott: Magyarországon az autók szigorú műszaki ellenőrzése miatt nincs szükség a dízelautók forgalmazásának korlátozására. „Most néhány európai országban már szankciókat vezettek be a VW-motorokkal szemben. Hallom, hogy Olaszországban betiltották őket, Svájcban hasonló lépéseket tettek. Magyarországon egyelőre ilyen lépésre nem készülünk, nagyon szigorú műszaki és környezetvédelmi előírások vannak a hatóságoknál, a Nemzeti Közlekedési Hatóság adja ki a zöldkártyákat egy-egy autóhoz, tehát ilyenre egyelőre nem kell készülni. Azt kell megnézni, hogy az autógyártás képes-e a korábbi potenciált fenntartani vagy sem” – fogalmazott Varga Mihály.

Az elemző sem tart attól, hogy korlátozzák az eladásokat, ám egy esetleges kapacitáscsökkentés az autógyárak részéről több beszállítót is magával ránthat. „Azok a vállalkozók, beszállítók, amelyek ide települtek, jellemzően egy nagyobb autógyártó céghez kötődnek, így természetesen ők is nehéz helyzetbe kerülnek, amennyiben mondjuk az Audi kénytelen akár óvatosságból, akár egyéb, keményebb megfontolásból visszafogni a termelését” – nyilatkozta Madár István, a Portfólió.hu elemzője. Hozzátette: gazdasági stratégiaváltás esetén a magas hozzáadott értékkel dolgozó iparágak lehetnek a kitörési pontok, ilyen például az informatika.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!