2024. 05. 19. Vasárnap Ivó, Milán napja
Jelenleg a TV-ben:

Bayer show

Következik:

Hazahúzó 01:00

Egységes kulcsot szeretne a kormány

2015. március 4., szerda 07:05, frissítve: szerda 10:34

5 és 10 százalék közötti reklámadót javasol a Miniszterelnökséget vezető miniszter, a kis cégek továbbra is mentesülhetnének a közteher alól. Az ellenzéki pártok és a szakmai szervezetek is elutasítják a tervezetet.

Nincs még végleges döntés a reklámadó általános kulcsáról – mondta Gulyás Gergely Magyarország élőben című műsorunkban. Az Országgyűlés fideszes alelnöke szerint csak annyi biztos, hogy egységes reklámadókulcsot vezetne be a kormány, amelyet az elfogadás előtt Brüsszellel is egyeztet. „Nincs még végleges döntés, de a jelenlegi legmagasabb kulcsnál lényegesen alacsonyabb, egységes kulcsot szeretne a kormány azzal, hogy ha van rá lehetőség, az uniós egyeztetések során jóváhagyják. Egységes kulcsot szeretnénk azzal, hogy ha a magyar kormány szándéka érvényesülhet, ha az unió versenyjogi és adóügyi részlege jóváhagyja a tervezetet, akkor lenne egy összeghatár, ameddig nem kellene semmit sem fizetni” – mondta a törvényalkotási bizottság elnöke.

Lázár János tegnap a gazdasági bizottság ülésén 5 és 10 százalék közötti adókulcsról beszélt, a kis cégek pedig továbbra is mentesülhetnének a közteher alól.

Nem egyeztet a szakmával a reklámadóról a kormány Urbán Zsolt szerint. A Magyar Reklámszövetség elnöke Magyarország élőben című műsorunkban azt mondta, utoljára 2013-ban tárgyaltak a témában Lázár János miniszterrel. A reklámadó következményeiről szólva azt mondta, hogy 5 százalékos drágulás várható a hirdetési piacon, amit végül a fogyasztó fog megfizetni. „A globális szereplők meglévő versenyelőnyét a hazaiakkal szemben tovább növeli. A saját reklám okán minden magyarországi kereskedelmi vállalkozásnak, amely egy pici zöldséges »displayt« kirak, reklámadót kell fizetnie. Úgy gondolom, a kis- és középvállalkozók nagyon fontos szegmens a kormányzat számára is, hogy őket segítsük, ne pedig hátráltassuk; innentől kezdve nem csak a médiáról és a reklámról beszélünk” – fogalmazott a Magyar Reklámszövetség elnöke.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!