2024. 05. 19. Vasárnap Ivó, Milán napja
Jelenleg a TV-ben:

Bayer show

Következik:

Hazahúzó 01:00

Bővítenék a reklámadó fizetésére kötelezettek körét

,

2015. március 4., szerda 18:12, frissítve: szerda 19:05

Bővíteni kell a reklámadó fizetésére kötelezettek körét, ha csökken az adókulcs, hogy teljesüljön az évi hétmilliárd forintra becsült állami bevétel – erről a Fidesz frakcióvezetője beszélt a Kossuth rádióban. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kedden a gazdasági bizottság ülése után arról beszélt, hogy 5-10 százalék közötti általános reklámadókulcs bevezetését tartaná indokoltnak. A módosítás 5 százalékos drágulást hozhat a piacon a reklámszövetség elnöke szerint. Azt továbbra sem tudni, hogy megmarad-e a nullaszázalékos alsó kulcs. Ha nem, akkor mindenkinek fizetnie kell, aki reklámoz.

Reklámtáblák, szendvicsember és a tavaly átadott Groupama Aréna. Közös bennük, hogy mindegyiket érintheti a reklámadó tervezett változása. A már megszokott, az utcaképhez tartozó hirdetések után is mélyen a zsebükbe nyúlhatnak tulajdonosaik.

A tévéknek és rádióknak pedig még a saját műsorismertetőik után is kell majd fizetniük az új különadót. Lázár János kedden jelentette be, hogy még márciusban elkészítik a reklámadó módosítását, és bár a kormány szándékai szerint a kis cégeknek továbbra sem kell majd fizetniük, ezt nem biztos, hogy az Európai Bizottság is elfogadja. „Könnyen lehet, hogy a reklámadót mindenkire egyformán be kell vezetni” – erősítette meg Lázár János.

A reklámszövetség elnöke szerint a módosítás 5 százalékos drágulást hozhat a hirdetési piacon. Urbán Zsolt szerint ezt a szolgáltatók át fogják hárítani, így az emelést végül a fogyasztók fogják megfizetni. „A globális szereplőket, a meglévő versenyelőnyüket a hazaiakkal szemben tovább növeli, illetőleg a saját reklám okán minden kereskedelmi vállalkozás, minden magyarországi vállalkozás, aki egy pici zöldséges display-t fog kirakni, neki is reklámadót kell fizetni, azt gondolom, a kis középvállalkozók nagyon fontos szegmens a kormányzat számára is, hogy őket segítsük, ne pedig hátráltassuk, és innentől kezdve nemcsak a médiáról és a reklámról beszélünk” – mondta Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

A Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke arra emlékeztet, hogy egy mindenkire kivetett adónem éppen a multinacionális cégeket hozza versenyelőnybe a kis hazai vállalkozásokkal szemben. Kovács Tibor szerint sokan fognak emiatt csődközeli helyzetbe kerülni. „Jelen pillanatban a nyereséges vállalatok öt százalék vagy öt százalék alatti a profitabilitásuk, a kisebb vállalkozásoknak pedig nullszaldósak vagy veszteségesek, ami azt jelenti – a legutóbbi felmérés alapján 20-30 százaléka a médiavállalkozásoknak nullszaldós –, hogy ők biztos, hogy csődközeli állapotba kerülnének.”


A lapkiadók egyesületének elnöke hozzátette: a nyomtatott sajtót több más kormányzati intézkedés is hátrányosan érintette, a vasárnapi zárva tartás miatt például erősen korlátozottak lesznek a terjesztési lehetőségeik.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!