2024. 03. 28. Csütörtök Gedeon, Johanna napja
Jelenleg a TV-ben:

A Hold válaszolt - Portréfilm Bay Zoltánról

Következik:

Híradó 12:00

VW-botrány: elismerték, évek óta csaltak

,

2015. szeptember 30., szerda 10:25, frissítve: szerda 17:36

Évek óta tudatosan csaltak a Volkswagen vezetői, ezt az igazgatótanács elnöke ismerte el, aki egyben Alsó-Szászország gazdasági minisztere is. A politikus szerint az igazgatótanács tagjai csak egy hónapja, a legutóbbi ülésükön értesültek a csalásokról. A cégcsoport tizenegymillió autója érintett, kétmilliót közülük Magyarországon gyártottak. Nemzetközi elemzők szerint a magyar és a cseh gazdaság növekedését akár másfél százalékkal is csökkentheti a botrány.

Minden második Európában eladott dízelét visszahívja a Volkswagen. A legnagyobb német cég összes márkája érintett, a Seat, a Skoda, az Audi és a Volkswagen kisteherautók is. „Több megoldáson dolgozunk, de most elsősorban az ügyfeleinkre koncentrálunk. A következő hónapokban fokozatosan visszahívjuk a járműveinket, módosítjuk a motorvezérlő elektronikát és némileg a motor működését is” – mondta a cég új vezetője, Herbert Diess.

A Volkswagen azt állítja, hogy csak egy motortípus érintett, de a német autóklub szerint a dízelek többsége képtelen teljesíteni a normákat. Ezzel a szakújságíró is egyetért. „Az autóiparban olyan sok csontváz van a szekrényekben. […] Nem mondom, hogy hazugság, de mi másnak nevezzem azt, amikor ott van egy autónak a katalógus-fogyasztásértéke, és teljesíthetetlen?” – mondta Winkler Róbert, a Totalcar.hu főszerkesztője.

Ha a márkába vetett fogyasztói bizalom meginog, akkor a kereslet csökkenése a termelés visszafogását, így munkahelyek megszűnését is hozhatja. A nemzetgazdasági miniszter szerdán egy fővárosi konferencián úgy fogalmazott: konzultálnak az érintett vállalattal annak érdekében, hogy ne csökkenjen a járműgyártás kapacitása.

„Először nézzük meg, hogy mi is valójában a helyzet, az a konszern, amelyet érint ez az ügy, milyen lépéseket kíván tenni az ügy kezelése érdekében. Nyilván a mi első számú szempontunk az, hogy Magyarországon ne kerüljenek veszélybe munkahelyek, munkalehetőségek” – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

A járműgyártás a magyar ipari termelés több mint 22 százalékát adja, és a szektor a beszállítókkal együtt mintegy százezer embernek biztosít munkát.

Forrás: Hír TV

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!