VW-botrány: elismerték, évek óta csaltak
Minden második Európában eladott dízelét visszahívja a Volkswagen. A legnagyobb német cég összes márkája érintett, a Seat, a Skoda, az Audi és a Volkswagen kisteherautók is. „Több megoldáson dolgozunk, de most elsősorban az ügyfeleinkre koncentrálunk. A következő hónapokban fokozatosan visszahívjuk a járműveinket, módosítjuk a motorvezérlő elektronikát és némileg a motor működését is” – mondta a cég új vezetője, Herbert Diess.
A Volkswagen azt állítja, hogy csak egy motortípus érintett, de a német autóklub szerint a dízelek többsége képtelen teljesíteni a normákat. Ezzel a szakújságíró is egyetért. „Az autóiparban olyan sok csontváz van a szekrényekben. […] Nem mondom, hogy hazugság, de mi másnak nevezzem azt, amikor ott van egy autónak a katalógus-fogyasztásértéke, és teljesíthetetlen?” – mondta Winkler Róbert, a Totalcar.hu főszerkesztője.
Ha a márkába vetett fogyasztói bizalom meginog, akkor a kereslet csökkenése a termelés visszafogását, így munkahelyek megszűnését is hozhatja. A nemzetgazdasági miniszter szerdán egy fővárosi konferencián úgy fogalmazott: konzultálnak az érintett vállalattal annak érdekében, hogy ne csökkenjen a járműgyártás kapacitása.
„Először nézzük meg, hogy mi is valójában a helyzet, az a konszern, amelyet érint ez az ügy, milyen lépéseket kíván tenni az ügy kezelése érdekében. Nyilván a mi első számú szempontunk az, hogy Magyarországon ne kerüljenek veszélybe munkahelyek, munkalehetőségek” – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.
A járműgyártás a magyar ipari termelés több mint 22 százalékát adja, és a szektor a beszállítókkal együtt mintegy százezer embernek biztosít munkát.
Forrás: Hír TV